• Mejasmorsa

Midsommarpyssel

Tänkte att jag skulle göra något midsommarpyssel med barnen på förskolan.. Ser framför mig en midsommarstång av ihopknycklat silkespapper typ.. Är det någon som har någon idée om hur man kan göra en midsommarstång att ha inne? Sittandes på väggen kanske.
    Tack på förhand

• Svar på tråden Midsommarpyssel
  • Nyfiken gul

Hur stor ska den vara?

Samla toapappersrullar, rullar från hushållspapper och plast/aluminiumfolie o använd som stomme..

linda in först i grönt silkespapper så det blir helt klätt, sen river ni stora tussar o knölar ihop till bollar o limmar dit...

kransar kan ni ju göra med ståltråd och vira silkespapper runt och sen limma dit typ plastblommor eller klipp ut egna blommor i färgad kartong, häfta fast eller limma fast...

• LillemorR

Ta en liten björk och skala den på barken och löven. Vissa små grenar tas bort. Sedan har du remsor av tyg i olika färger som viras runt stammen och grenarna. Du kan även ta ståltråd mellan lärliggande grenar och göra små hjärtan och hänga upp på ståltråden som oxå är virad med tyg ev.
    Jag ska leta om jag har någon blid på den vi gjorde i fjol isf ligger den i mitt bildgalleri.

• Mejasmorsa

Tackar tjejer, så himla bra med lite tips!

Lillemor: Det vore superbra med en bild

Svar på tråden Midsommarpyssel