• Niinis

hur mycket var era barn sjuka då de började på förskola?

Min son började i april och har vart hemma mer eller mindre hela tiden! nu har han haft feber 1 vecka! förkylning på förkylning, något är det hela tiden. tycker synd om honom=( hur ofta var era sjuka och hur länge var det så? finns det hopp överhuvudtaget att det kommer gå längre "frisk" perioder i framtiden?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-10 18:20:19:
    kan tillägga att han blir 3 i oktober!

• Svar på tråden hur mycket var era barn sjuka då de började på förskola?
  • CeeJay

Min äldsta tjej började i augusti och var inte sjuk alls de första 5 månaderna - men i december blev det helt hysteriskt med sjukdomar för hela familjen.

Det är ju "normalt" med en massa smittor när de är så små och många ungar på samma ställe. Det brukar gå över efter några år på förskolan, det är tyvärr bara att hålla ut och hjälpa sonen på bästa sätt när han är sjuk.

Ett bra sätt är ju också att hålla barnet hemma vid sjukdom, en-två extra dagar så att smittan inte förs vidare och går runt igen. Hoppas han kryar på sig

• BrideOf Rocky

hmm...vår dotter började i december, vi var konstant sjuka i 3 månader.

Alltså, jag skämtar inte, det var alltid minst en familjemedlem som var sjuk.
    Ögoninflammation, magsjuka, förkyld, maggsjuka,feber, hosta,magsjuka osv osv.

Det var hopplöst.
    Men det gick över och nu har det inte varit några problem alls.

• jen bossman

min kille har varit sjuk jämt nästan hela första året i stort sett. spreciellt på hösten - vintern. ibland var det varannan vecka.

• Löööv

Man brukar säga att de är sjuka ofta hela första året. Det har stämt för oss.....hoppas det inte blir så denna gång med sonen.

• Cia o krabaten

Min tjej började i augusti, 1,5 år, och var sjuk 5-6ggr under hösten.
    Kändes som om jag vabbade mer än jobbade!
    Efter jul och under våren har jag bara vabbat 1 period på några dagar och en ensam dag!
    Stor skillnad för oss.

• Pimkies

hur mycket som helst!
    Tror det var 2 ggr i månaden nästan, den ena infektionen han precis gå över då började nästa!
    Det var hemskt men nu är det betydligt bättre!
    Var flera månader sen han var sjuk nu!

• tessan27

Maja började på förskolan i mars. Inskolningsveckorna gick bra men sen har hon vart sjukvar och varannan vecka. Vid 2 tillfällen har hon vart hemma i över 2 veckor i sträck. Förkylningar, öroninflammation, lunginflammation och förkylningsastma och nu senaste veckan magsjuka.
    Räknade ut att hon från vecka 12 tredje veckan i mars tills nu så har hon varit på förskolan 28 dagar...av 54...

• Tant Green

Hon har haft 4 rejäla förkylningar på de 7 månader hon gått på dagis, annars har det varit lugnt. Jag hade nog förväntat mig att det skulle vara mycket värre i början. Men innan hon började (vid 15 månader) hade hon å andra sidan aldrig haft en förkylning överhuvudtaget, så det är ju en klar ökning.

• anne h

Min minsting, mkt infektionskänslig, började på förskolan när han var 2 år prick, före det var han sjuk minst varannan vecka, när han började på förskolan var han plötsligt frisk i 6 månader, inte ens en förkylning!!

Detta var då ett ur-och-skur-dagis, de var ute mesta delen av dagarna, åt ute osv. Mkt bra när det gäller småbarn och smittor!

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
Svar på tråden hur mycket var era barn sjuka då de började på förskola?