• Sover

zakynthos

nån som varit där? hur var det? fina stränder?

• Svar på tråden zakynthos
  • Therese33

Vi var där för fyra års sedan, vi tyckte det var rätt fint, inte så mycket att göra bara men åker man ner som par så är det helt ok...

• annex

har också varit där fast var nog 8 år sedan, som hon skrev innan, fanns inte så mycket att göra. Fast beror kanske på vart ni ska åka.
    Vart ska ni?

• emmizenma

Jag var där för 4 år sedan och ska dit igen i augusti.
    Trivdes kanon där! Jätte god mat&fina stränder. Vi gjorde en hel del utfykter med bland annat båt till olika öar, tittade på olika "ruiner", åkte till Zakhyntos stad m.m

• patrikiden

Jag har varit i langaras, där var det inte bra stränder i alla fall. Men har hört folk som bott i aggasi eller hur det nu stavas att det skulle vara riktigt fint.

• emmizenma

Jag bodde i kalamaki och där tycker jag att stränderna var bra

• Disan

Vi var där 1998, tror jag att det var... Så det var ett tag sedan, men det var heeelt underbart!! Jättefint och som vanligt, trevliga invånare och suuupergod mat! Har aldrig fått så god mat som där!!

• AnnieS

Vi var där för 4 år sedan. Tyckte det var kanon. Vi åkte inte på värsta partyresa, utan mer som avkoppling. Inne i huvudstaden var det ganska mycket ös, resten av ön var hyfsat lugn. Kanon att hyra moppe och köra runt ön på egen hand.
    Ha en riktigt trevlig resa!

• bebiis1

Hejsan! Jag & min sambo var på zakynthos för 3 år sedan. Det var vårat första resmål tillsammans. Rekommenderar det verkligen. Vi bodde på Alykanas, jätte mysigt, med en strandgata med massor med rastauraner och barer och presentaffärer. Jätte fin strand, som var ca 3 km lång men fin sand. Vi gjorde en del utflykter också. Bla Med moped, där vi åkte runt hela ön. det är vekligen till att rekommendera. Vi stannade på en massa fina badplatser o badade. Sedan åkte vi ut med båt o fick en ö-rundtur. där vi besökte ship wreck, ett fartyg som ligger förlist på en liten strand(måste ses)
    Sen åkte vi till sköldpaddornas ö...eller rättare sagt åkte förbi. för man fick inte åka för nära ifall de skulle skadas. sköldpaddorna är utrotningshotade på zakynthos och grekerna är väldigt rädda om de få som finns kvar. Ett tips om ni åker ut med båt på ö-rundturm och ni skulle snorkla. så ta med er en undervattenskamera ifall ni skulle se några sköldpaddor eller delfiner=)

Resmålet kan varmt rekomenderas till yngre som äldre eller till barnfamiljer. Ön är dock ingen party ö.

det är bara att fråga om det är n¨got du undrar över=) har en massa fina bilder därifrån också.

• Sover

vi ska till agrassi? eeh. nu vet jag inte alls hur det stavas eller heter. meen ja. Och det låter ju bra. Ville inte till nåt partyställe då man är gravid så..
    Bara nåt fint med fina stränder..=) är det sand eller stenstränder föresetn? eller det kanske beror på vilken strand man är på. nååväl, det låter som en fin ö iallafall=)

• Ankianka79

Sover: Jag ska också till Argassi, den 26:e juni åker vi, jag, sambo och lilleman (15 mån)!

• Sover

se där=) Heeh, den dagen vi åker hem...
    Trevlig resa iaf=)

• Ankianka79

Hoppas ni också får en trevlig resa!

• Pettsson82

Hej! Jag var på Zakynthos och bodde i Argassi 2005. Stog att hotellet skulle vara under 100 meter från havet, vilket var sant... Men, det var inte mycket till strand att prata om där tyvärr. Men det går gratisbussar som tar ca 20 minuter till en jättefin strand. Dessvärre går det bara en buss dit och en buss hem, så det blir jobbigt om man tröttnar innan bussen ska fara. Det var iaf väldigt mysigt där, mycket god mat till relativt bra priser!

• Pruppfia

Vi var där i höstas, och tyckte det var jättefint å bra, förutom alla j-a engelsmän som söp och skränade och drygade sig... vi var i Laganas. Annars var det kanon!

Svar på tråden zakynthos