• Monky

Katt som slitit bort klon..

Vad ska man gör då?
    Har har lite sjukt men annars ser det rätt bra ut, inge blodigt eller varigt.. men tycker att det luktar lite konstigt, men vet inte om de är från själva såret där klon suttit eller om han bara stigit i ngt konstigt..
    KLon har nog vart borta någon dag redan så kanske det bara är att avvakta och hålla koll på att det inte blir värre`?

• Svar på tråden Katt som slitit bort klon..
  • Majsan70

Hade det varit min katt hade jag gjort ett besök till veterinären. Bättre en gång för mycket resonerar vi här.

• Malin 83

min katt har oxå slitit bort sin klo en gång , blödde lite, men jag åkte iaf in till veterinären å kollade så att det såg ok ut iaf, å det gjorde det.. men jag tänkte oxå så att en gång för mkt! kan ju bli inflamerat å så...

• MosieSassa

Vår hund knäckte sporren för några veckor sen, hade en tid hos veterinären för koll ihans öra (hade haft en öroninflammation) han blev ordinerad antibiotika i 10 dagar + bandage för att hindra bakterier att komma in i såret innan det hade läkt.

Borde vara nåt liknande med katter tycker jag.

• Metropolis Diana

Mitt marsvin bröt av sin klo förra sommaren, den hängde kvar och han hade rejält ont. Min väninna är snart veterinär och hon visa mig hr jag skulle stadga med bandage. Det var badage byte varje dag två månader nästan. Det läkte ihop sig. Men din katt har ju tappat den heöt. Så vara inomhus, kolla tempen varje dag och ha koll på svullnader. Ingen temp så är han ju okey, blir det en svullnad utan temp så behöver det rengöras men oftast får de högre temp vid svullnad. Då blir det farbror doktorn. Så hade jag gjort!

Svar på tråden Katt som slitit bort klon..