Vad är rimligt pris för en renrasig hund utan stamtavla?
Skall köpa en GD helt renrasig dock utan stam.
Vad är rimligt att ge för det?
Nog för att jag går efter hur hunden är i sig så struntar jag i pengarna men undrar ändå vad man kan tänkas ge?
Skall köpa en GD helt renrasig dock utan stam.
Vad är rimligt att ge för det?
Nog för att jag går efter hur hunden är i sig så struntar jag i pengarna men undrar ändå vad man kan tänkas ge?
3000, kanske upp till 5000 hade jag iaf givit för en oreggad GD. Man betalar kanske lite mer för dem, de e ju liiite större Mycket trevlig hundras!!!
Svårt att säga, men en oregistrerad hund borde inte vara mycket dyrare än en blandras, 6000-7000 ? Jag har sett flera sådana kullar som kostat ungefär såpass. Vi köte en ras som inte är registrerad i Sverige och hon har inga papper, vi betalade 7000:-
Tja... En blandras (som en hund automatiskt är om den inte är registrerad hos SKK) kan du ju inte använda till varken avel, utställning eller tävling. Inte heller har föräldrarna några dokumenterade meriter eller hälsoundersökningar (HD, ögon mm). Så jag hade då inte betalt mer än vad som kan räknas skäligt för uppfödarens utlägg i form av mat, vacc, hälsobesiktning & ID. Så max 2000kronor alltså.
Bling vad har du för hund? Vore trevlig att se
Kostar det för uppfödarna att skaffa stamtavla till valarna?
Många av föräldrarna har ju båda stamtavlor men är dom för snåla med att fixa tavlor åt valparna?
Jag skulle betala max halva priset. Har den inte stamtavla klassas den som blandras så vitt jag vet(?).
Ja det kostar pengar att fixa stamtavla till valparna.
Hel valpkull under 5 månader efter meriterade föräldrar 355 per valp
Hel valpkull efter omeriterade föräldrar 515 per valp
Hel valpkull över 5 månader 515 per valp
Men då borde man tjäna ganska mycket på att stamtavla sina valpar? Struntar man i det pga snålhet så tycker jag att man är ute och cyklar.
okej då vet jag
ALLA HUNDAR UTAN STAMTAVLA RÄKNAS SOM BLANDRAS, så det finns inget som heter renrasig men utan stam.
Om den hade vart renrasig, varför har den ingen stamtavla ? Om någon av föräldrarna inte har stamtavla, Varför ? vem vet vad det är för hundras som är ex, morfar eller gammelfarfar till valpen ?
Varför para man hundar utan stamtavla.
Tycker inte du ska betala över 3000:-