• MaLevi

Rutschkana, tips på olika att köpa och ha i trädgården...

Min dotter är heltokig i rutchkanor och vi har nu bestämt att köpa en till trädgården.

Men vilken ska jag köpa???

Min dotter är lite över 2 år och älskar att klättra, meningen är att den ska räcka till mer än en sommar. Inte för liten och inte för stor eller?!?! Jag är lite förvirrad var jag ska hitta den perfekta
    Glad

Någon som har tips? Helt i plast eller en hel ställning?
    Var köper jag en sådan?
    ~ Älska mig mest, när jag förtjänar det minst, för då behöver jag det mest ~
  • Svar på tråden Rutschkana, tips på olika att köpa och ha i trädgården...
  • Små Hjärtan

Vi köpte en på Toys r us i plast. Barnen älskar den.

• MaLevi

Stora längtan - Vilken storlek på rutchkanan? Vilken ålder har dina barn/barnet?

• Små Hjärtan

Mina barn är 4½ år och 2 år.
    Har för mig den är runt en meter hög. Är inte så inne på storlekar. Vi har en liten med men den är inte lika kul tydligen enligt barnen ha ha.

• MaLevi

*puffar*

• Scraptroll

Vi har en rutschkana som vi köpte förra året när dottern var 1½år då tyckte hon den var jätte kul men i år tor jag att hon tycker den är för liten(hon älskar att åka rutsckana men har knappt använt den på hela sommaren)
    Du kan se den på bilden i mitt galleri:
    www.familjeliv.se/krypin/leena/gallery/phpcxtjsg.jpg

70cm hög till högsta punkten(handtagen) och ca 50cm där kanan börjar(där man sitter). Den är också ihopfällbar vilket var bra till vintern.
    men jag skulle nog inte rekomendera den till en 2åring eftersom den blir så liten. hinner knappt sätta sig förän hon är på backen igen

• Ankan3

Min tvååring älskar också att klättra och är ganska tidig motiriskt, bra balans och så. Hon fick en rutschkana i tvåårspresent, den största man kan köpa på Toys R Us, går i gröna färger. Den är super. Visserligen är det rätt så hög, så man får ha koll på de små i början, men i gengäld kan de använda den hur länge som helst, min kompis sexåring använder sin fortfarande!

• MaLevi

Ankan3 - Jag har oxå varit inne på den stora, min älskar verkligen att klättra och hon fixar den, helt klart. Men sen är den så himla dyr men leker de med den i många år så är jag nog beredd att kosta på mig en sådan. Synd att den är så plastig...

Vi har oxå varit inne på att köpa en plastrutschkana och sen bygga ställningen i trä. Men det ska bli gjort oxå...

• MaLevi

*puffar lite till* Skrattande

För att se om det finns flera som har idéer......

Svar på tråden Rutschkana, tips på olika att köpa och ha i trädgården...