• Jiged

Feber av värmen?

Min son har fått feber. (38,4 grader i morse) Ingen hög feber, men ändå feber. I övrigt så märks inget på honom, han är pigg och äter så jag är inte direkt orolig. Är det vanligt att bebisar (min son är 4 månder) får feber när det är riktigt varmt ute? Det är ju varmt även inne och vi hat alla haft svårt att sova i värmen. Är det någon som känner igen sig eller har goda råd och idéer för hur man bäst ska hantera värmen? Tacksam för lite tips och tankar...

• Svar på tråden Feber av värmen?
  • Filifjonkan1

bebisar kan bli lite febriga av värmen.
    Deras kroppar typ checkar av vilken temp dom ska ha..
    Vi vuxna blir ju också varmare i kroppen när det är varmt ute.
    Min dotter hade 38 grader imorse men mår bra iövrigt.

• tejej

Hej! Jag undrar om min dotter har feber.. Använder ni febertermometer att sätta i rumpan? Har lite ångest inför att trycka in en i hennes lilla stjärt..

• Tatta

Kan man verkligen få feber av värme? Feber är ju kroppens sätt att fightas mot ex ett virus. Är det inte bara lite högre kroppstemperatur av just värmen? Hört också att bebisar kan ha rätt hög feber utan fara (om det inte pågår mer än 3 dagar), men jag kan ha fel.

• SaramedM

Varmare kan man bli men inte få feber eftersom det är kroppens försvar mot en infektion

• Eliin

feber får man inte av värmen... förmodligen har han åkt på en infektion typ förkylning på G eller så..

• Eliin

det enda tips jag kan ge är skugga, MYCKET vatten och solhatt eller mössa på huvudet.

Svar på tråden Feber av värmen?