• Min högsta önskan

Bullös Impetigo

Min son på 4 1/2 månad har fått bullös impetigo, eller svinkoppor som man också säger.
    Han har fått asolsprit som jag ska badda på såren.
    Sitter även och väntar på att få kontakt med hans barnläkare för ett utlåtande.

Vad jag nu undrar är:
    Någon vars barn också haft Bullös Impetiog, och isåfall, hur lång tid tog det innan det läknade?
    Blev det några ärr??

Här finns lite info om Impetigo: www.internetmedicin.se/dyn_main.asp

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-11 15:44:44:
    Nu har jag varit hos Hermans barnläkare.
    Hon sa att jag skulle fortsätta badda med asolsprit var tredje timma, och att jag dessutom kunde väta ner en kompress med asolspriten och lägga på såret. Sen skulle det sitta där tills kompressen nästan var torr.
    Hon ville inte skriva ut någon antibiotika eller annan salva, eftersom barn lätt blir resistenta. Men går det inte över, eller blir mer, så skulle jag höra av mej igen för en ny diskussion.

Hon sa att det brukade inte bli några större ärr, eftersom det är så ytliga sår.
    Men hon kunde inte säga hur lång tid det skulle ta att läkna, det var så olika för olika barn..

Så nu är det bara att hoppas att det inte blir för långvarigt..

• Svar på tråden Bullös Impetigo
  • Astrid83

Har inte själv haft i vår familj, men kan tipsa om en bra salva som jag vet har funkat. Heter Microcid och finns på apoteket.

• Menja

Hej! Min son hade svinkoppor förra sommaren, han är visserligen fyra år nu..men ändå.
    Vi körde med Microcid hur länge som helst men den hjälpte inte och han fick bara fler och fler koppor. Tillslut efter mycket tjat fick han anibiotika och då försvann dom på en gång. Idag har han som vita fläckar på kroppen där dom satt..men don försvinner mer och mer!

♥Stolt och lycklig mamma till världens bästa killar!!
Svar på tråden Bullös Impetigo