• Clis

Musen fungerar inte!!

Jag har en bärbar dator med märke Acer Aspire.
    Och mitt i allt för ca 1 vecka sen slutade musen att fungera.
    Nu undrar jag om det finns bågon inställning som jag kan ha råkat kommit åt så den slutade fungera, eller är den trasig?

Tack o lov så har jag en vanlig mus jag kan ha så länge.
    Men jag har garanti kvar och ska ju självklart lämna in den om den faktiskt är trasig.
    Men först vill jag veta om jag tövlat med någon inställning.

Hjälp!!

• Svar på tråden Musen fungerar inte!!
  • Gaztongirl

Kolla i enhetshanteraren att det inte är något kryss eller frågetecken där. Start Hö klick den här datorn/egenskaper/maskinvara/enhetshanteraren

Du kan också göra systemåterställning till det datum som musen slutade att fungera Start/Alla program/ Tillbehör/ systemverktyg/ systemåterställning

• Clis

Tack så jätte mycket för din hjälp, de ska jag prova!!
    Tack!

• Clis

Tyvärr fungerade det inte..Så då är det alltså nånting som är trasigt. Skit också!

• mikiolaino

Gå in på acers hemsida och ladda ner drivrutiner till touchpaden och installera dem även om du inte såg något fel i enhetshanteraren.
    Har slutat fungera för mig ibland och då har jag fixat det så.

• Ung Mamma

Kan vara drivrutinen som blivit något fel på, så testa installera det på nytt. Annars vet jag inget mer du kan testa än att formotera datorn.

• c0ol

är det touchpaden som slutat fungera? en del datorer har en knapp som man kan trycka på för att stänga av den, kolla i din mauel om du har en sådan du kan ha lyckat komma åt den av misstag

• mikiolaino

Du har förresten provat Fn + F7 va?

• Clis
    mikiolaino skrev 2007-06-13 19:31:36 följande:
    Du har förresten provat Fn + F7 va?
    Guuu va pinsamt!! De va ju de som va fel..
    Ha tydligen råkat komma åt den istället för F8 som är ljudlös/ljud.

Tack så mycket för hjälpen, den va inte trasig iaf!
Svar på tråden Musen fungerar inte!!