• TyraPaloma

Tips på internationella yrken!

Ge mig alla tips ni kommer på. Jag vill jobba internationellt.

Ej hantverksyrken eller typ reseledare.

Kraaam och tack på förhand.

• Svar på tråden Tips på internationella yrken!
  • mammutten81

Sjuksköterska
    Ambassadör
    Läkare
    Flygvärdinna
    Socionom- med adoptioner.

Sen kan du ju åka och jobba på café m.m
    Men det kanske inte är för hela livet.

• vackrastarflow

Sverige är så globaliserat så det är nästan bara att hoppa på vilket företag som helst. IKEA är enormt internationellt!

Annars kanske med EU i Bryssel?

• TyraPaloma

Åh EU eller FN skulle ju bara vara drömmen att få en praktikplats eller jobb på

• presens konjunktiv

Vad menar du med internationellt?

Vill du flytta till ett land och bo där? Vill du jobba på projekt i olika länder? Vill du jobba i Sverige men på ett internationellt företag?

Vill du jobba på projekt i olika länder är det nog lättast om du är sjuksköterska eller ingenjör.

Do something scary; the payoff is awesome!
  • presens konjunktiv

Vill du jobba inom EU kan du till exempel bli översättare eller tolk.

Do something scary; the payoff is awesome!
  • game set match

Att få möjlighet till internationella projekt och uppdrag alternativt utlandsplaceringar finns idag inom alla yrkeskategorier.
    Så det bästa är att utbilda sig till ett yrke som man gillar = man utför bra och sen är det bara att börja söka arbete på företag som ägs av företag i andra länder alternativt uttalat jobbar med internationella projekt/uppdrag.

• TyraPaloma

Tack för alla tips

Nu har jag bytt högskoleprogram. Från internationella affärer till internationell kommunikation. Ganska mycket samma men ändå inte. Det andra känns mer rätt för mig.

• vitguld

Arkitekt. Finns massa olika inriktningar Inredning-,hus-, eller varför inte planarkitekt. Jag jobbar som planarkitekt o det är jätte kul o varienrande med stor arbetsmarknad utomlands om man vill.

• TEDDEN

-Att jobba på något av departementen (ex utrikes, näring, social) leder ofta till utlandsjobb.
    -Att jobba för NGO (Nongovernmentalorganisations) är också något att satsa på.
    -Sjuksköterska/läkare/tandläkare/veterinär/polis/militär

Det är bara att välja och vraka

Svar på tråden Tips på internationella yrken!