• lycra

Får man ta med godis på flyget?

Åker till Mallorca på fredag med ett kvällsflyg och har därför inte beställt mat på flyget. Till sonen (som blir 2 i sommar) kommer vi ha med välling, tunnbrödsmackor och frukt. Men funderarpå om man får lov att ha med godis till sig själv? Mat får man ju inte ha med sig, gäller samma regler för godis? Någon som vet?

• Svar på tråden Får man ta med godis på flyget?
  • Julutzi

Jag tror att jag hade med mig godis...

• Birgitta2

Se till att bara ha vällingpulver med och ta vatten i kabinen eller efter säkerhetskontrollen. Har ni färdigblandad välling så får ni hälla ut det (endast 1 dl vätska får tas med)i säkerhetskontrollen.

Godis kan du köpa när ni väl gått igenom säkerhetsktrl.

• lycra

Birgitta: gäller det även när det är en oöppnad välling-tetra?

• TEDDEN

Godis är inte flytand/livsmedel/frukt så det får man ta med sig, precis hur mycket man vill.

• Tristanya

när jag åkte till grekland för massa år sedan (jag var 12 då), då fick man inte äta av godiset man köpt i taxfreen, varför får man inte det? är det så nu också?

• Birgitta2
    lycra skrev 2007-06-11 10:53:55 följande:
    Birgitta: gäller det även när det är en oöppnad välling-tetra?
    Japp. Om det är flytande. Pulver tror jag inte räknas dit. För säkerhets skull kan man ringa flygbolaget.
  • Bamse04

Lycra:Jag var tvungen att slänga oöppnad äppeljuice som jag hade till barnen...så jag tror att det blir samma med välling.De tar inte hensyn till det....

De sägger om man har välling med sig så ska man smaka den framför de.

Godis kan du ta med dig..sånt kollar inte de.
    Jag hade med mig nötter,kexchoklad och m&m.

Ha en trevlig resa:)

• Mala1

Vi har precis kommit hem från en utlandssemester i Grekland. Man får ha med sig mat till bebis, bara det inte är för skrymmande. Vi hade med en oöppnad tetra och det gick bra. Packa den bara i en återslutbar 1-liters påse. Vi hade även med en 8-månaders barnmatsburk. Vi hade med en termos och gav välling precis innan vi gick på flyget. Vi tog vatten på cafét inne vid gaten. Vi fick en lite påse på sätet som innehöll banan, fruktpuré och vatten.Men vi hade beställt mat, det var kanske därför vi fick det.
    Hem från Grekland hade vi kunnat ha med vad som helst tror jag, noll koll.

Ha det så bra!

• sussiegull

jag har alltid med mig mat in pa flyget - savida jag inte far mat pa planet - jag koper en macka, vatten, godis nar jag har gatt igenom sakerhetskontrollen. far man inte ta med sig mat pa planet??

Svar på tråden Får man ta med godis på flyget?