Ni sm tagit bort hår med laser
Jag är lite nyfiken på hur ni har upplevt laserbehandlingen. Från vilka områden tog ni bort håret? Hur kändes det efteråt? Vad kostade det?
Skriver här så ni som vill kan vara anonyma.
Jag är lite nyfiken på hur ni har upplevt laserbehandlingen. Från vilka områden tog ni bort håret? Hur kändes det efteråt? Vad kostade det?
Skriver här så ni som vill kan vara anonyma.
Jag tog bort hår på underbenen, jag har bara gjort det en gång! Jag tyckte att det gjorde fruktansvärt ont. Hon som gjorde det fick tom dra ner på laserstyrkan. Det gjorde ömmade ett par dagar efteråt! Jag fick köpa en lugnande gele att smörja på! Ju brunare du är dvs ju mer pigment du har så gör det ondare! Därför gjorde jag mitt på vinter när man redan är blek!
Efter en gång så tyckte jag inte att man såg så stor skillnad mot innan men tydligen kan man behöva göra det flera gånger då håren är i olika tillväxtstadier!
Har inte bestämt mig för om jag vill genomgå det hela en gång till, men det skulle var skönt att slippa raka sig var och varannan dag!
Jag betalade runt 2000 kr för denna behandling.
Tack för svaret.
Är själv lite orolig över att det gör ont och bränner som du beskriver det, kanske är bra att ta på vintern då. Bra tips!
Lycka till! Och dessutom så får man inte sola på några veckor efter att man använt lasern! Det glömde jag berätta!
jag har tagit bort hår i ansiktet med laser. Har gjort 6 behandlingar än så länge. Första fyra gångerna betalade jag 1300:- per gång. From 5 behandlingen betalar mellan 500-600:- per gång. Gjorde lite ont första gången, men numera känner jag inget.
Kan man ta bort hår under armarna med laser? Bikinilinjen?
Lindnils, fungerar det då? Blir det några "bieffekter"?
mimmipigg: du kan ta bort hår överallt på kroppen med laser.
anonym(undrar): märkte resultat redan efter första behandlingen. Inga bieffekter vad jag vet. Har inte märkt några iaf.
Verkar dyrt, får ta och spara under sommaren då
Man måste ju inte göra alla behandlingar efter varandra. Tack för svaren
Första gången jag tog bort hår på benen med laser BRÄNDE hon mig så att jag i 3-4 veckor hade fula skorpor. Gjorde jätteont. Nu några år senare har jag bara vita pigmentfläckar. Fult. Tyvärr är man feg och jag klagade inte. Hon skulle vara en av de bättre i Sverige på detta
Har gjort laser efteråt på annat ställe och hon använde rätt effekt. Jag har provat många olika slags metoder för permanent hårborttagning och den bästa och senaste jag fått behandlingar med heter ELOS. Känns faktiskt knappt någonting och är så mycket bättre än allt annat jag provat. Vill inte skriva priser eller så, för det är så individuellt och jag gör "touch up's" på flera olika ställen samtidigt. Jag har ju inte så mycket kvar!
Om man tex ska ta bort håret vid bikinilinjen..hur går det till? Alltså mellan benen..får man ta av sig trosorna?..Någon som vet?