• marydot

Behövs AD droppar i tropikerna??!!

Vi bor i Thailand, vår doktor säger att vi ej behöver AD droppar då det finns nog med sol här (!!) men vi ser till att vår dotter alldrig är i direkt solljus. Räcker det att det är mycket ljus här? Ni som bor eller har erfaranhet från varma ställen, använde ni AD droppar?

• Svar på tråden Behövs AD droppar i tropikerna??!!
  • picolina

tror du kan va lugn.. man behöver inte va i direkt sol för att få i sig vitaminer.. själva ljuset är tillräckligt.

ღღღ ♥ Maja 22 juli 2006 ♥ ღღღ
  • dagdrömmare

Jag skulle ge iallafall här ger vi ju på sommaren också och det är ju lika soligt i skuggan här om där

• Karinski

Bor i England och har tar man inga AD-droppar, och solsken ar ju inget England ar kant for. Tror du kan vara lugn.

• marydot

Tack! Ska sluta oroa mig (iallafall för det!)

• bebben Elias mamma

Jag behövde heller inte ge till mina barn när vi bodde i Spanien, de var knappt i solen heller men jag tror det är mer än tillräckligt ändå. Ljuset är ju starkt och det går ju inte att undvika solen helt och hållet tycker jag.

• Rosarin

Hej!

Vi bor ocksa i Thailand och jag har funderat over samma sak.
    Ska pa 1 manads kontroll med dottern pa tisdag och ska fraga var lakare lite mer da.
    Var bor ni och vilket sjukhus gar ni till?
    Har ni bott har lange?
    Vi bor pa Koh Samui sedan 1 ar tillbaka och dottern ar fodd har pa on.

/Rosarin

• Karpet

Nej, det behövs inga AD-droppar i thailand och liknande ställen. Vi vistades en längre period opå Mauritius i intras och vi behövde inte ta med några droppar dit. Ska jag vara helt ärlig så ger jag inte i Belgien heller längre.

• marydot

Hej Rosarin,

Vi bor i Bangkok och går till Samitivej (Sukhumvit) super bra sjukhus och läkare och födsel etc etc. Har varit här i 2 1/2 år. Lycka till med er bebis! Kul att bo på Samui!

Svar på tråden Behövs AD droppar i tropikerna??!!