• BROCCOLLI

Min syster i Raskens:-)

Nu har ju raskens börjat sändas igen, men missade det igår fast har spelat in iaf! Det jag undrar är om nån såg det igår och om det isåfall var med en liten tös, skulle tro att hon var rödhårig... Min halvsyster (pappas dotter alltså) var med där som barn, fast hon dog sen några år senare tyvärr  och jag har ju inte träffat henne nån gång! Vore kul om nån såg nån liten tös som kan varit hon, blir lite nyfiken Får försöka kolla det jag spelade in sen - det är ju ändå barnens moster!

Nej, nu ska jag gå och äta tårta på min 30-årsdag idag

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-11 16:35:01:
    Jo, nu berättade min mamma att hon kommer spela NergårdsAnnas dotter - ska bli skoj att se sen då

• Svar på tråden Min syster i Raskens:-)
  • BROCCOLLI

Tack

Jo, i verkligheten hette hon Yvette (kanske Svensson i efternamn skulle jag tro)... Tänkte jag skulle kolla i rollistan när jag ser programmet om det strå med! Men i serien vet jag inte!

• BROCCOLLI

Tack för tipset, knepigt att inte det står med! Min man sade att hon kanske kommer med längre fram sen, att hon inte har "fötts" än i serien liksom Blir ju så nyfiken!

• shine

Ja det kan ju hända.De kanske bara har skrivit in de stora rollerna som är med i början på den där sidan

• BROCCOLLI

Hon har kanske mer en statistroll eftersom hon var såpass liten... för jag kan ju inte tro att nån i min släkt har några vidare skådistalanger, haha Jo, iofs Thomas Von Brömssen som också är släkt med pappa

• Elli47

Jag såg Raskens igår, underbar serie som jag sett förra gången också och när var det... hundra år sen?! Fantastiska skådisar, Gurie Nordwall är en stor favorit och Sven Wollter är ju sååå läcker!! :)

• BROCCOLLI
    Elli47 skrev 2007-06-11 17:08:09 följande:
    Jag såg Raskens igår, underbar serie som jag sett förra gången också och när var det... hundra år sen?! Fantastiska skådisar, Gurie Nordwall är en stor favorit och Sven Wollter är ju sååå läcker!! :)
    Ja, det är en så gemytlig serie, och känns ändå inte jättegammal Sven Wollter är väldigt snygg, och han är fortfarande charmig hur gammal han än blir Och duktig! Är det han som blir pappa då till NergårdsAnnas tös, alltså min syster? Hänger inte med riktigt där än, haha!
  • clinan

När visas det på tv? älskar den serien men har helt missat att det ska visas på tv

• BROCCOLLI
    clinan skrev 2007-06-11 18:55:55 följande:
    När visas det på tv? älskar den serien men har helt missat att det ska visas på tv
    På söndagar kl 1815 på tv 2, började igår och det kanske går i repris
  • isisisis

Min bästa kompis var ihop med Gurie Nordwalls son ett tag i tonåren! (från Bromma)

• Elli47

Repris gick på 24:an igår nångång såg jag när jag zappade...

• guild

TV24
    on 13 6 20.00 Raskens »
    Serie från 1976 efter Vilhelm Mobergs roman med samma namn. Raskens är en berättelse från 1800-talets Småland, en hyllning till alla de människor som blev kvar i Fattigsverige och kämpade för tillvaron under oerhört knappa förhållanden. Manus och regi: Per Sjöstrand. I rollerna: Sven Wollter, Martin Berggren, Torsten Lilliecrona, Viveka Seldahl, Gurie Nordwall, Gunilla Nyroos, Carl-Ivar Nilsson m.fl. Del 1 av 8: Hur en galen dräng får rivet skinn och sover över en söndagsmorgon.
    Textat sid. 794

• BROCCOLLI

Blir så glad, mamma berättade att min syster var med i dagens avsnitt, fast jag missade det - så det blir att se reprisen på  kanal 24 imorgon kl 1830! Här är även länken till svt:s hemsida där man kan se avsnittet: http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=846439

Måste ju spela in imorrn, kan vara kul för barnen att se henne när de blir större

• nennemamman

skulle titta på raskens via datorn men svt had inte med dom sista minuterna av kvällens avsnitt , så typiskt så har man suttit och sett nästan hela så är inte slutet med , grrr så irriterande, någon som vet vart man kan se hela avsnittet för tv visar väl det inte i repris igen?

• BROCCOLLI
    nennemamman skrev 2007-07-29 23:08:09 följande:
    skulle titta på raskens via datorn men svt had inte med dom sista minuterna av kvällens avsnitt , så typiskt så har man suttit och sett nästan hela så är inte slutet med , grrr så irriterande, någon som vet vart man kan se hela avsnittet för tv visar väl det inte i repris igen?
    Jo du, imorgon visar kanal 24 repris kl 1830 (gissa om jag ska spela in det )! Sen går det även repris nån annan dag. Så kolla imorrn vetja
  • BROCCOLLI

Så lite så, inte dumt att se sven wollter heller

Svar på tråden Min syster i Raskens:-)