• Mrs JK

Någon som varit i Bulgarien/ Nessebar ?

Hej på Er
    Är det någon som varit i Bulgarien nyligen? Vi har bokat en resa till Nessebar. Åker med en treårig son. Är det något vi bör tänka på? Hur är maten? Har rest mycket men aldrig varit i Bulgarien. Är jätte nyfiken på både ris o ros!!
    Mvh

• Svar på tråden Någon som varit i Bulgarien/ Nessebar ?
  • Pebbles82

Var visserligen i Sunny Beach, men inne i Nessebar några kvällar. Riktigt mysig stad måste jag säga, kan dock inte uttala mig om några stränder eftersom vi inte gav oss på att bada där i närheten...

Maten var väl sisådär inte alls bra enligt min utsago, så olika, vissa hittar massa mat, andra inget alls. Jag levde på deras sallad i 2 veckor eftersom jag inte hittade något som föll mig i smaken!

För mig var inte Bulgarien någon favorit, eller ens ett ställe jag vill åka tillbaka till, men det hade ju knappast enbart med maten att göra! Ha en underbar semester!

• karinagumman

nyss hemkommen från Sunny beach.. men hälsade på i nessebar...
    vart supernöjd med resan... älskar havet, folket och solen... maten och priserna...

det var bara 35minuter flygtransfer vilket var kanon....

det trista var att det var väldigt turistigt... alla kunde några ord på svenska och det fanns mkt "svenskmat".. och mkt amerikaniserat...

stranden vid svarta havet var väldigt fin.. lång och underbar sand och vattnet var långgrunt...

det var även inte mkt nivåskillnader vilket e bra om man har barn/barnvagn...

kram och hoppas att bulgarien motsvarar dina förväntningar...

läs gärna min blogg... (fått mens)
  • Stella07

Jag har varit på sunny b och var inte nöjd och pratat med i alla fall 4 bekanta till som inte var helt nöjda det ända som var bra är väl priserna men nessebar är jättefint fast inte bra stränder!!!!

• sandflyget

Vi var i Sunny Beach förra året och idag åker vi dit igen! Du kanske förstår att vi är nöjda...Fin strand, billig mat och shopping; kort sagt allt var superbra! Åker du dit för att ta det lugnt och bada och sola har du valt helt rätt! Ha en underbar semester!

• Mrs JK

Det är intressant att höra!
    Jag tackar för alla inlägg! Nu när vi var så sent ute blev utbudet väldigt begränsat.. vi är sju personer totalt. Men vi har ett jättefint hotel och det kändes viktigt när det blev Bulgarien!!  Åker andra veckan i juli.. Vad har de för mat? Vad är deras specialiteter? Något man ska passa sig för.. haha? Min man älskar god mat så hoppas han hittar något som passar..  Hur är et med taxi/ trasnport medel? Är det lätt att ta sig mellan Nesebar och Sunnybeach? Om man vill åka dit för att bada på dagen ?
    Kram

• Fragglerock

Jag har bokat en resa till Nessebar med Apollo första veckan i augusti så jag är oxå väldigt nyfiken.

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • Stella07

va glada att det är nessebar och inte sunnybeach, det är turistit och dålig mat, överkokt pasta, dåliga pizzor,konsigt grillat kött jag kan inte förstå de som tycker det är bra, det är inte värt pengarna trots att det är så billigt....jag har varit på många ställen men inget har varit så dåligt som bulgarien....det som är negativt med nessebar är väl att det är så litet och där vi badade så var det inte så bra strand (bättre på sunny b)och jag skulle tycka det var jobbigt med barn där (barnvagn) men alla tycker väl inte som mi men jag är man 18 så kanska det är kul men inte 30 och barn!!!!tyvärr det är inte ett bra resemål i min ögon

Svar på tråden Någon som varit i Bulgarien/ Nessebar ?