• midsommar 2006

hur stora skor till barn som inte kan gå än

Undrar hur stora skor ni köper till barn som inte går än men som är på väg att börja gå själva. Köper ni skor som är 1 cm längre än foten eller drar ni till med mer. Känner mig så himla osäker för det är ju så trist om skorna blir för små i juli/augusti och skitdumt att köpa en sandal som blir lagom först när hösten är här.

• Svar på tråden hur stora skor till barn som inte kan gå än
  • hug me

jag har brukat köpa sandaler från hm, då mina barn börjat lära sig gå, de har tunn sula och är lätta, bra pris med 59-79:-

♥ storasyster född Juli -04 (v.36+4) ♥ lillasyster född Mars -06 (v.38+5)♥
  • Maggiepuh

Vi gick till skoaffär och fick hjälp där. Skor ska vara 1.5 cm längre änn foten och de sa att sandalerna borde passa hela sommaren då... Sonen började gå 2 veckor efter skoköpet och storlekarna blev 21 i kavat (stora storlekar) och 23 i gympaskor.

• jenn79
    Maggiepuh skrev 2007-06-11 14:38:26 följande:
    Vi gick till skoaffär och fick hjälp där. Skor ska vara 1.5 cm längre änn foten och de sa att sandalerna borde passa hela sommaren då... Sonen började gå 2 veckor efter skoköpet och storlekarna blev 21 i kavat (stora storlekar) och 23 i gympaskor.
    Precis, det är bra att få hjälp. Man ska tänka på att barns fötter är väldigt formbara så man ska köpa en bra sko, med staga för vristen och bra sula. Så de inte får problem med fötterna.
  • midsommar 2006

Jag har varit runt i flera skobutiker och de flesta har sagt till mig att just sandaler inte bör vara mer än ca 1 cm längre till så små barn, men sen beror det säkert oxå på vilken typ av sandal man köper. Jag var iaf iväg idag igen och provade sandaler på honom och bestämde mig till slut för att behålla de kavatsandaler jag köpt till honom i stl 21 - samma sko i stl 22 satt verkligen inte bra eftersom det bara går att dra åt dem kring vristen. Hoppas på att han inte har vuxit ur dem om en månad bara..

Svar på tråden hur stora skor till barn som inte kan gå än