• Kiha

Svart myror, hur får man bort dom?!?!?!?!?

Ute på uteplatsen (stenplattor) dom klättrar ÖVERALLT på våra utemöbler otroligt irriterande!!! Jag tror dom bor under ett förråd som står brevid... vad ska man göra? Kan inte använda något giftigt eftersom vi har en hundvalp.... HJÄLP!

• Svar på tråden Svart myror, hur får man bort dom?!?!?!?!?
  • Jewell

Använd kaffesump och sprid ut det där dom är...

• ruffe4

dom gillar inte citron heller..

• AnneSophie

Ring Anticimex.

Jag kan också rekommendera Weibulls myrdödardosa (finns på garden centers). Jag var mycket skeptisk men det funkade bra. Nu hade vi iofs "bara" vanliga myror utomhus men myrdosan tog verkligen effektivt död på större delen av dom. Större myror eller skogsmyror är därimot förbannat svåra att bli av med.

• Kiha

Tack för tipsen! Måste pröva allt...

• KickStart

Salt!

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • CherryGirl

bästa måste välle vara att göra en mix med kanel, salt, kaffesump och lite citron då eller?

• KickStart
    CherryGirl skrev 2007-06-11 14:44:25 följande:
    bästa måste välle vara att göra en mix med kanel, salt, kaffesump och lite citron då eller?
    Det ska jag absolut pröva om jag mot förmodan inte lyckats få ihjäl de småkrypen som invaderat vår trapp.
    S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • MeNoLike

vi har svartmyror i hela lägenheten, kryper på våra pojkar tom-... å här betalar man svindyr hyra men de gör inget åt det fast man ringer å klagar!!!!!!!!!
    ska testa era tips!

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
Svar på tråden Svart myror, hur får man bort dom?!?!?!?!?