• sigggis

smärta uppe vid armhålan

Undrar om det är någon som känner igen detta? Det är lite ömt/svullet strax nedaför armhålan och från och till blir det knöligt. Jag har haft detta i en vecka och det känns inte som en vanlig mjölkstockning (har haft ett antal...)

Eftersom det inte gör särskilt ont eller att jag mår dåligt är jag inte jätteorolig, men litegrann och ska det inte gå över.

Är det inflammation i brachialisnerven? Någon som haft detta och kan kommentera?

• Svar på tråden smärta uppe vid armhålan
  • Heidi1

kan d inte va en mjölkkanlal som går ut ditt??jag har en extra liten bröstvårta vid armhållan där jag fick ut mjölk när jag ammade

• Baby Ru

håller med citrina, kan det inte vara en kanal/körtel som sitter lite på sniskan? har hört talas om flera som har så.

• sigggis

Jo, området som knöligt ligger precis i utkanten där det finns mjölkkanaler. Fast jag har inte haft ont där förut och jag har ammat i sju månader snart...glömde skriva att det sticker uppåt armhålan till när jag ammar.

En extra bröstvårta, coolt!

• Zoe888

Jag har ammat i tre månader och haft så tillochfrån på vänster sida. Nu har det dykt upp på höger sida också. Vet inte vad det är. Vet en annan som talade med läkare men fick inga vettiga besked eller hjälp.

Svar på tråden smärta uppe vid armhålan