• chiquita

Oregelbundna, men rejält onda värkar...

Jag har BF på fredag. Det är mitt andra barn.
    Inatt vaknade jag vid 2-tiden av att jag hade lite onda sammandragningar. Började efter ett tag att göra mer ont (inte som förvärkarna jag har haft tidigare), men var inte regelbundna. Pendlade mellan 4-15 min emellan och 1-1½ min långa.
    Frampå morgonen avtog det och jag lämnade min dotter på dagis.

Framåt 10-tiden började det igen och håller på fortfarande. Värkarna gör nu ganska ont (känner igen smärtan från första förlossningen) och jag måste i princip andas igenom dem, men de är fortfarande väldigt oregelbundna. Ligger på 11-25 min emellan och varje värk är ca 1 min lång.

Kan det ta lång tid innan de blir regelbundna? Någon som har erfarenhet?
    De säger ju att man ska kontakta förlossningen när värkarna är regelbundna och jag vill inte ringa för tidigt och verka dum.

• Svar på tråden Oregelbundna, men rejält onda värkar...
  • Draagen

Ring och prata med dem! Du är INTE dum! Ring en gång i timmen om du så vill! Det är inte dumt! Lita på din instinkt! Lycka till, hoppas du får hålla din nyfödda snart!

• hug me

för mig med andra barnet blev värkarna inte regelbundna förrän strax innan krystvärkarna, ring förlossingen och hör vad de tycker

♥ storasyster född Juli -04 (v.36+4) ♥ lillasyster född Mars -06 (v.38+5)♥
  • chiquita

Ringde förlossningen och de sa att det var väldigt svårt att veta med omföderskor i och med att det kan gå så fort.
    Hon tyckte dock att det var för tidigt att åka in redan, men när jag känner att jag behöver så är det bara att komma in, även om det fortfarande är oregelbundet (men att jag då kanske ska vara beredd på att få åka hem igen).
    Får väl se hur det utvecklas...

• Teskedsmamman

Jag fick så... allt mellan 5-15 min och lite hipp som happ under dagen, mer regelbundetunder natten, efter 4 dygn åkte vi till förlossningen och då hade jag inte öppnat mig en enda millimeter! Så jag fick sovdos och sov kvar och åkte hem på morgonen, framåt eftermiddagen så kom värkarna igång igen och då började jag även öppna mig...

Ring in och fråga dem om du kan komma på en koll om du har öppnat dig, har du inte det så be att få en sovdos, det brukar komma igång på riktigt efter en sådan...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Tudor (?) - vecka 35
  • varm choklad

Jag är i precis samma läge som du är, till skillnad från att detta är mitt första barn. Oregelbundheten gör att man inte alls har någon aning, så jag avvaktar lite. Men som sagt, det brukar ju gå snabbare med andra barnet...

Lycka till!

Svar på tråden Oregelbundna, men rejält onda värkar...