• Anonym (Karius)

Vad kostar det att laga hål i tänderna??

Jag skäms verkligen.. har inte varit hos tandis på mer än 7 år, och gissa om det märks på mina tänder.
    Har inte ont i dem, men jag kan känna med tungan vilka stora hål jag har.

Vad kostar det att gå till tandläkaren och laga hål?

• Svar på tråden Vad kostar det att laga hål i tänderna??
  • Whilda

Sist så lagade samon ett hål + en rutinundersökning av tänderna. Kostade ca 900 : -

• Anonym (Karius)

Okej.. inte värre än så alltså *andas ut*...
    Men ändå. SKitpinsamt att gå dit med helt genomkassa tänder.
    *ångest*

• Alle

Det beror ju dels på vart du går och hur omfattande din behandling blir.
    Jag går hos en tandläkare inne i stan som är ganska dyr, men prisvärd. En lagning kostar från ca 1000 kr hos dem.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Anonym (Karius)

Om man har frikort, kostar rutinundersökningen något hos en vanlig tandläkare då?

• mamma2004

JAg var i ungefär samma sits som dig. Hade inte gått till tandläkaren på ca 7-8 år. Hade lite ont i tänderna och ringde efter en tid. Först gjorde jag rutinundersökning, hamnade på 700:-. KOm fram till att jag hade 4!! hål och några på gång... Så på måndag ska jag dit och laga och fick en kostnadskalkyl, där de trodde att det skulle landa på ca 3200:-.

Tacksam mamma till Jemima (040626) och Jonatan (060212)
  • Vombell

Om det är frikortet inom sjukvården du menar så ingår inte tandvård i denna om man inte har någon speciell sjukdom.

• MeNoLike

Jag hatar tandläkaren och har inte heller skött besöken dit.. jag har många hål när jag tog mig i kragen och laga trx efter jul, var gravid och då blev tänderna ännu sämre.. jag fick betala 5500:-

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • REA

Tror inte du ska bekymra dig om hur tandläkaren upplever din mun.
    Dom ser rätt så mycket, och det visar väl bara på framåtanda och utveckling att du nu tar tag i situationen.

Ang. pris så har jag för mig att man kan få en kostnadsberäkning och sen betalar man ett fast belopp per summa utifrån det.
    Kolla upp det, för det är ju väldigt smidigt och om man har mycket som ska fixas, säkerligen det mest ekonomiska också.

Svar på tråden Vad kostar det att laga hål i tänderna??