Bästa campingen vid Siljan?
Skall stanna några nätter i Dalarna i juli och vill bo på någon fin camping i Siljanområdet. Vill ha tips!
Skall stanna några nätter i Dalarna i juli och vill bo på någon fin camping i Siljanområdet. Vill ha tips!
Vi brukar bo på Orsa camping. Härlig långgrund strand och lugnt och skönt.
Annars tror jag att Siljansnäs är väldigt fint. Eller Rättvik.
Mora!
Heter den Mora camping eller?
Bott i orsa och även jobbat åt den campingen. Den är jätte fin . De säger jag inte för att jag kommer därifrån (orsa som boende ort ÄR inget ställe jag gillar) men campingen är super fin och det städas ofta. Trevlig personal. Rek starkt.
Vi gillade den här....
www.vastanviksbadetscamping.se/sve/index.htm
Du kontaktar Moraparken
Ni som känner till Dalarna: är det möjligt att cykla runt Siljan och stanna till här och där och bo på vandrahem?
Går helt klart att cykla runt siljan.Kanske tar 2 dagar.Det är jätte mysigt.Har själv gjort det.Tällberg får ni absolut inte missa!Helt otroligt mysigt ställe med massor av olika hotel att välja bland...
Får jag rekomendera ett vandrarhem lite utanför Mora? Vinäs Vandrarhem! Urbra!! Vi ahde tom turen att bo ensamma på stället så vi hade hela den gamla villan för oss själv!
I juli, v. 31 är det Classic Car Week i Rättvik med omnejd och då är det FULLT överallt, det mesta är fulbokat!
31 är det sista veckan i juli? Och augusti startat mitt i veckan?