• Luna26

Måste barnen vara ute när det är så varmt?

Är så irreterad på min dotters dagis!!

Vi fick hämta hem henne vid tolv idag pga att hon hade kräkts flera gånger på dagis.
    Första gången hon kräktes var vid 10.00, varför inte ringa oss föräldrar redan då istället för att låta henne kräkas flera ggr o sedan låta henne äta middag med de andra barnen o kräkas igen, då ringer man till oss föräldrar???

Hon var jätepigg för övrigt o har inte kräkts sen hon kom hem, o kräket luktar nstan inte, hon har ätit som vanligt här hemma o varit helt okej.

Jag tror hon fick en släng av solsting av att de var ute på dagis melan 9.30 tills 11.15.

Nu måste hon vara hemma imorrn.

Hur ska jag förklara för rektorn att när det är så här varmt så behöver de inte vara ute så länge? Min dotter mår inte bra då.

• Svar på tråden Måste barnen vara ute när det är så varmt?
  • klickann

men ärligt? Tror du inte barnen tål att vara ute 2 timmar på fm? Varför tror du det är solsting och inte ngt annat?

• strojes

Jag tycker heller inte att man måste vara ute när det är så varmt. Min dotters dagmamma är inte ute lika länge på förmiddagarna om det är för varmt och kan stanna inne med barnen hela eftermiddagen om det är för varmt ute. Både hon och barnen blir ju trötta och hängiga när det är för varmt ute...

• ucka

Det är väll bra att de är ute (inne brukar bli olidligt hett) men det kan ju vara bra att förklara för personalen att hon är känslig för värme! Då kan de vara uppmärksamma på att hon håller sig i skuggan , dricker mycket vatten osv.  

Ta det med personalen först!

• Helena77

Men dom klarar av att vara ute 2 timmar....smörj in henne när du lämnar henne och se till att hon har keps så är det ingen fara.
    Det är ju underbart att barnen får vara ute mycket i solen och värmen.

• Luna26
    klickann skrev 2007-06-11 22:28:08 följande:
    men ärligt? Tror du inte barnen tål att vara ute 2 timmar på fm? Varför tror du det är solsting och inte ngt annat?
    Pga att hon inte var påverkad i övrigt o väldigt törstig.

Alla lider väl av denna värmen, alla behöver inte få solsting, men jag bara tror hon hade det.

Sen värmen kom har hon också fått värmeutslag.
  • Näckrosen

Jag tror inte det är någon fara att vara ute så länge på förmiddagen, om personalen ser till att barnen har något på huvudet och att de mer eller mindre tvingar i barnen vatten under tiden. Små barn går inte och hämtar vatten själva när de är mitt uppe i lek.
    Konstigt att de inte ringde er tidigare...

• Luna26
    Helena77 skrev 2007-06-11 22:30:40 följande:
    Men dom klarar av att vara ute 2 timmar....smörj in henne när du lämnar henne och se till att hon har keps så är det ingen fara.Det är ju underbart att barnen får vara ute mycket i solen och värmen.
    Hon var insmörjd med faktor 40 o hade solhatt på sig.
  • LuMa

Ett till tips för att hålla huvudet svalt: blöt ner solhatten / kepsen i kallt vatten med jämna mellanrum så hålls huvudet svalt.

Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
  • Helena77

Ts:Men om hon hade fått solsting borde hon ju vara ordentligt påverkad...
    Det kan ju varit vad som helst...

Och värmeutslag hör inte ihop med solsting...det är ju rätt vanligt att man får det.

Hur gör ni hemma tex på helgerna?Går ni inte ut då?Bara undrar...

• Lucky

Vi är ute hela dagarna under sommarhalvåret! Barnen är insmorda, solhattar på huvudena och pyttsas i vatten då då...
    Har inte på 6år haft en förälder som klagat på att barnen är ute när det är varmt...

Svar på tråden Måste barnen vara ute när det är så varmt?