• Ulfino

    Frotté-poncho - en sagolik idé

    En vän till mig tipsade om en underbar produkt. Det är en frotté-poncho, dvs en frottéhanduk med huva på som man enkelt trär över huvudet på sitt älskade men ibland trilskande barn. Ponchon finns att köpa på Hemtex men är svår att få tag på, flera butiker har sålt slut på den.

    I butiken där jag var fanns några exemplar kvar i rosa som sjöjungfru eller som Svensk flagga. Med en son i bagaget så var kanske inte den rosa varianten så aktuell... men att gå omkring som en Svensk flagga kändes ju inte heller rätt, med rädsla för nästan rasistiska påhopp (otroligt att man är orolig för olika reaktioner på den Svenska flaggan).

    Efter att försiktigt trätt på min son sin frotté-poncho på gräsmattan vid Eriksdalsbadet så såg man ett häpnadsväckande resultat.

    Flaggan föll vackert ner och med huvudet nästan dold i huvan blev han en vacker, ståtlig medeltida riddare med praktutstyrsel. Att "axlarna" hölls upp av hans armpuffar gjorde inte saken sämre. Det var bara hästen som saknades...

    Vi fick massor med kommentarer, han blev hela badanläggningens attraktion.

    Heja Sverige friskt humör...!

    Men det är egentligen för funktionens skull som jag rekommenderar Frotté-ponchon...

  • Svar på tråden Frotté-poncho - en sagolik idé
Svar på tråden Frotté-poncho - en sagolik idé