• Meduziz

HUDLÄKARE.. titta hit! (Verrucoid Sebhorroisk Keratos)

• Vad exakt ÄR Verrucoid Sebhorroisk Keratos?

• Räknas det in som cancer eller är det en vårta?

• Är alla tumörer en sorts cancer (godartad som elakartad) eller heter det bara tumör när det är något som växer?

Jag har googlat och olika sajter säger olika.

Oerhört tacksam för svar!

Heaven won't have me and hell's afraid I will take over.
  • Svar på tråden HUDLÄKARE.. titta hit! (Verrucoid Sebhorroisk Keratos)
  • Åke

Tre minuter efter trådstarten så "puffar" du tråden...

• Meduziz
    Åke: 53 minuter efter trådstarten ska du börja tjafsa. vi är lika bra båda två.
  • Meduziz

Ingen som vet?

• Åke

Alla svar på dina frågor finns på internet.

Sök för bövelen!

• Meduziz
    Åke: Har du inget bättre för dig så behöver du inte vara här ens. Jag frågade inte "kan någon komma hit och vara irriterande och tjata om onödiga saker?"
    LÄS TS så ser du att jag HAR sökt. GE dig nu!!
    Gå tillbaka till FB och tjata lite mer om hur irriterande vi på FL är och sluta störa mig.
  • Paincake

www.lg.se/templates/Page.aspx

Seborroisk keratos

VERRUCA SEBORRHOICA = SEBORRHOISK VÅRTA = SEBORRHOISK KERATOS = "ÅLDERSVÅRTA"

Denna typ av förändring är mycket vanlig hos vuxna personer, hos en del äldre kan de finnas i stort antal. Hudförändringarna sitter ofta på bröst, rygg, ibland i ansikte, är ljust eller mörkt bruna, ibland nästan svarta. För den som är ovan kan det vara svårt att skilja den här godartade typen av vårtbildning från farligare förändringar. En hudläkare ser dock ofta utan någon åtgärd att det rör sig om den här typen av godartade hudföränd-ringar. Förändringarna ligger "utanpå" huden och kan lätt skrapas bort. Kommer dock gärna tillbaka efter en bortskrapning.

En seborrhoisk vårta utvecklas aldrig till malignt melanom.

Den här typen av hudförändring är alltså helt godartad även om den kan vara kosmetiskt besvärande om man har en stor mängd.

• Meduziz

Måste dock tacka dej för nu när du är här inne och tjatar så puffar du upp tråden, så om du finner det irriterande att finna den högt upp på listan så är det ditt fel oxå.

Tack!

• Meduziz
    Paincake: Tack.

Har fortfarande lite frågor om tumörer men jag får väl nöja mig med att veta detta
Svar på tråden HUDLÄKARE.. titta hit! (Verrucoid Sebhorroisk Keratos)