• TissTassTess

Kläder till Prematurbarn?

Är det någon som vet var man kan hitta "billiga" kläder från stl. 38??
    Kanske nån bra sida på internet?
    Eller butiker i Uppsala-trakten?

• Svar på tråden Kläder till Prematurbarn?
  • C r e d o

Hm, vet inte riktigt vad 38 innebär men har sett storlek 40 på babyland i Uppsala. Åhlens har också en del prematurkläder har jag för mig. Och Lindex sa att de skulle få in...

* Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • ludenben

här i göteborg säljer de 44 på åhlens. Har även sett mindre som 42 och 40 i en liten butil men tror inte man kan beställa därifrån

• Mimmis74

H&M har små storlekar och även Barnens hus har prematurkläder.

Stolt mamma till Elsa
  • Hia

Hej!!!!

Min son föddes i v.35+6, och då fanns tyvärr inte strl. 40 att köpa i vanliga butiker. Som tur är har jag sett nu att det finns från strl. 44 på H&M bl.a.
    Strl. 40 finns i alla fall i våran sjukhus-shop på sjukhsuet.

• Vill ha bebbe

Finns några plagg på Lindex i stl 44 i det där elefant-temat för nyfödda. Såg det här om dagen. Men det fanns inte så små som stl 38.

• Apan Papan

Kia: Strl 40 finns väl på POP?!

• FrökenJ

H&M har på en del orter mycket bra kläder till småttingar, men annars rekommenderar jag att beställa från nätet. Åhlens kläder är breda och korta och så ser sällan de små ut.. Pippi och Joha är bra märken, sök på google var de säljs!! Jag beställde från 1klass och köpte en del från en butik i Eskilstuna. Större babyaffärer brukar ha Laban, de är tyvärr också breda och korta i modellen!

Svar på tråden Kläder till Prematurbarn?