• domjer

ICA reklamen

Hej! Jag skriver en liten tenta om ICA:s reklamfilmer (ja, de med stig och gänget..=) och tänkte få höra era åsikter...
    Tex:

- Är den bra?

- Kommer ni ihåg vilka varumärken som är med i reklamen? (lätta, skogaholms limpa etc)

- Är det någon som ni minns är bättre?

- Kommer ni ihåg den som gick för många år sen med massor av barn som sprang planlöst omkring med röda tröjor som det tex. stod "löksill" eller "falukorv"¨på?

Tror säkert det finns en hel del åsikter om denna där ute??
    HATA / ÄLSKA?

• Svar på tråden ICA reklamen
  • Tess76

- Är den bra?
    Jag tycker den är bra, rolig och ännu roligare när det kommer en ny.

- Kommer ni ihåg vilka varumärken som är med i reklamen? (lätta, skogaholms limpa etc)
    Nja, inte alla, men några brukar jag komma ihåg, dock inte priset. Jag tror mer att dom slår igenom med deras profil/varumärke (då menar jag ICA som varumärke), för dom flesta tänker nog på ICA just när dom ser reklamen.

Nej

- Kommer ni ihåg den som gick för många år sen med massor av barn som sprang planlöst omkring med röda tröjor som det tex. stod "löksill" eller "falukorv"¨på?
    Ja, den var inte så bra tycker jag. Tråkig.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • domjer

Visst kommer det en ny reklamfilm varje vecka? Förr så minns jag att man verkligen sågfram emot dem och va tvungen att vara tyst när den nya kom, nu känns det lite mer slentriant.. nån som instämmer?

• Tess76

Jag har ingen koll på när det kommer ny.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Skummis

- Är den bra?
    Ja definitivt! Man väntar hela tiden på nya avsnitt och man vill se vad de har hittat på för någonting nytt. Fast det kanske var allra roligast i början, vissa avsnitt nu är ju riktigt kass.

Njae, vet ju att man har sett coca cola, sprite, fanta, deras egna märken o lite sånt. Men jag kan nog inte säga vilka märken det var i den senaste reklamen.

Ja - "Icas egna varor, som de gjort själv" när de sjunger. O sen den som var bland de första när de ska rösta på vem som ska vara Lucia á la Robinsonröstning o Roger (hette han va?) vann. O när han sen slutade vara med o det var gjort som Truman Show-filmen. Och så favoriten - "Hej. Ruccola?" - "Hej, Ulf!"

Nej - eller när du säger det så kanske.

ÄLSKA!

• Troll1

Jag tycker om Icas reklam! Gillar överhuvudtaget när de har (god) humor i reklam. Har jag skrattat eller blivit glad minns jag dem bättre.
    Fast exakt vad de visade, ex lätta osv minns jag inte ngt vidare. Spelar mindre roll, är reklamen bra handlar jag gärna där ändå...
    Däremot så avskyr jag den där blöjreklamen, där de små liven går Catwalk! Uääähhkkk! Verkligen gränsfall!!

Sladdis igen...
  • domjer

O när han sen slutade vara med o det var gjort som Truman Show-filmen. Och så favoriten - "Hej. Ruccola?" - "Hej, Ulf!"

HAHAHA, den måste jag ha missat, ska genast gå in å kika på den

• domjer

Några ny inloggade som vill vara med och bidra?

man kan ju undra vad värdet egentligen är för de företag som är med i reklamen (lötta etc.) om ingen ändå kommer ihåg dem?

• dexterswife

Den allra bästa tycker jag är den som gick för länge sedan, när alla arbetskamraterna kom på att Roger (?) fortfarande trodde på tomten och gick in och sa "-Roger, det är något vi måste berätta för dig..."

Svårt att berätta, men den var skitbra!

• Astrid83

- Är den bra?
    Ja den är skoj, roligt med en följetong med lite överraskningar

Nej det gör jag däremot sällan. Kommer sällan ihåg vad de gjorde reklam för

Ja den där när de sjöng "ICAs egna vaaaror som jag gör själv..." Nånting sånt.

Ja just ja, den var så där.

Svar på tråden ICA reklamen