• Anonym (ledsen)

Han lyckas verkligen förgylla min dag!

Idag fyller jag år, 31 år närmare bestämt. Alla mina vänner har ringt eller messat, den första kl 04.42, sånt gör mig glad. Min sambo vaknade imorse satte på tvn och efter stund säger han ja just det grattis och sen fick jag en puss. Åh fram till nu har han enbart klagat och surat över sitt jobb. Inte ett ord om att jag skulle ha en trevlig dag med mina vänner eller nått annat. Han gick precis och han har tagit ur mig musten totalt. Hans negativa tankar och spyor har bara fått mig sur och ledsen. Om en timme kommer min absolut bästa vän och vi ska in till stan och jag sitter bara här och gråter.

Var han tvungen att sitta och gnälla hela jävla förmiddagen och inte alls se att jag inte hade lust. Försökte säga till honom att för mig så ska dagen gärna bli så rolig som möjligt men han lyssnade inte. PÅ inget sätt har han firat mig, han jobbar väldigt sent ikväll så vi kommer inte träffas alls mer idag. Kunde han inte åtminstonde gett mig en kopp kaffe på sängen. Presenter struntar jag i men nått tecken på att jag faktiskt finns.

Jag vet jag gnäller och man ska vara så tacksam för allt i livet. Men jag tycker att jag sliter så jäkla mycket i vanliga fall och lyssnar på hans eviga gnäll om hans jobb att jag kunde fått en satans dag som var min.

Ville bara skriva av mig!!

• Svar på tråden Han lyckas verkligen förgylla min dag!
  • Tesie

Tycker du har rätt att gnälla, jag hade oxå blivit grymt ledsen o besviken!

Grattis på födelsedagen o försök ha roligt med din kompis!

kram

• Cassiss

Förstår dig! Kanske hade han en dålig dag och lät det gå ut över dig? Hoppas det är bättre i morgon!
    Och GRATTIS till dig! Cool

Det heter inte diskution! Det heter diskussion! Så det så...
  • Tjimtjom

Grattis på Födelsedagen

Tycker du ska ta o smurfa in i dushen o ducha av det dåriga humöret han smittat dig med o ha en trevlig dag när din kompis kommer!

• Anonym (suck)

Jag tycker det låter som att han tar dig mycke förgivet..
    Helt klart har du rätt att vara ledsen och besviken
    men låt inte han förstöra hela dagen för dig!!
    Var med din kompis och ha jättekul !
    Diskutera inte ens honom utan fokusera på Nuet!! :D

GRATTIS!! =)

• Anonym (ledsen)

Tack så mycket!!! Försöker verkligen fokusera men han gör mig så satans arg att tårarna bara sprutar..

Kramar tillbaks

• Tjimtjom

Ta på nån låt som får dig på bra humör då. Jag personligen gillar Robban Brobergs "Uppblåsbara Barbara"

• errö

Gråt en stund till då. Och sen gör du som tjimtjom säger.

Imorgon tycker jag du kan berätta för dn sambo precis hur du känner nu så han kan reparera skadan på lämpligt vis.

• murcia

Grattis!

Min Darling lyckades få hela relationen i gugning dagen innan min fördelsdag för ett par veckor sen. Jag fick ta ett djupt andetag. Sen gjorde jag dagen till min. Om han ville vara surgubbe så fick han vara det. Jag tänkte inte vara det.

Efteråt fick jag ett "tack, för att du står ut med mig." Det betydde slut mest av allt den dagen. Och att jag la känslokaoset i byrålådan en stund och inte lät mig stanna kvar i känslan att allt var eländigt.

Prata med honom när det lugnat ner sig.

Önskar dig en toppendag. Vänner är bra, älta inte honom idag. Passa på och njut och gör dagen till DIN!

• sötäpplet

Grrrr! Vad jag blir arg när jag läser ditt meddelande. Arg på din gubbe, men också arg på dej!

OM han nu beteer sig så illa så måste du markera för honom att det inte är ok. Säg åt honom "ska du sitta där och gnälla och bara förstöra min födelsedag så tänker då inte jag lyssna på dej, nu tar jag en promenad och när jag kommer tillbaka kan du vara trevligare. Och vet du vad? Jag vill att du firar mej också!"

Inte så snällt sagt, men väldigt rakt. Visst är det trist att han inte trivs på sitt jobb. Det är ett samtal som ni ska ta och kanske ska han byta jobb? Men inte ska det förstöra din födelsedag.

Ha en härlig dag på stan med väninnan. Unna dej något fint eller roligt. Och i kväll! Laga något gott, sätt på fin musik. Ligg i badet en lång stund, ta ett glas vin. Njut av din ensamma kväll, utan gnäll sambon!

• Anonym (ledsen)

Hej! Ja nu är inte min gubbe hemma, utan han stack till jobbet före elva eftersom han skulle förbi sin bror och snacka skit. Han hade ingen lust att sitta still här hemma. Han kommer väl hem efter halv 11 så då är jag inte hemma eftersom jag valt att vara med mina kompisar då han inte hade nån lust och försöka byta pass. Jag sa till honom att du lägg ner nu men han lyssnade inte alls.

Det är klart jag vill bli firad av honom. Men jag tror inte det händer, jag trodde att julafton var en engångsgrej när jag inte ens fick ett julkort. Själv firade jag honom rätt rejält när han fyllde 35. Fixade en 2 dagars resa med allt inkluderat till polen som jag överasskade med helgen innan. Även på hans födelsedag veckan efter så fick han present, han fick en jättegod middag. Så jag trodde jag skulle åtminstonde få en trevlig gubbe!.

Nä nu har jag duschat, slängt in en av mina godaste viner i kylen (skulle sparas till ett annat tillfälle, samlar nämnligen på vin sen jag fick ett vinställ fö 40 flaskor av min mamma). Satt på lite bra musik och hoppas på att min kompis kommer snart *ler*

Han är en idiot och jag är nu 31 år!!

Kram för alla stöttande ord!!

• lycka79

Bra att du försöker vända humöret till det bättre, du förtjänar en bra dag!

STORT GRATTIS på födelsedagen! *hurra hurra hurra hurra*

• Anonym (ledsen)

Hejsan

Nu har det gått ett par dagar sedan min dag!! Jag hade så kul, kom hem klockan ett till en man som låg vaken som aldrig är VAKEN.. Han ringde syrrans mobil under kvällen och undrade om jag var där, ehh jag har mobil själv bara att ringa. Pratade med honom och han ville veta när jag skulle komma hem, jag sa jag vet inte vi hörs sen. Han blev inte glad.

Min kompis kom ju hit som sagt och vi tog ett glas vin och jag fick en supersnygg vinkaraff. Den kommer att användas defenetvit. Sen åkte vi in till stan och träffade syster yster, som gav mig en underbart fint album med bilder från jag var liten. Det var guld värt!!! Mamma som jag av vissa skäl inte träffade skickade med en ny mobil till mig, svart och supersnygg. Sen ringde exets svärmor och grattade men hallå det trodde jag aldrig. Men hon hade tänkte på mig och vill ringa. Gulligt!!!

Sen kom nästa kompis, och vi åt middag på Burger King och drack öl resten av kvällen!!! Super kul!! Min pappa ringde oxå, vi träffas sällan, fotbollslaget tar väldigt mycket tid tyvrr. Men på midsommardagen ska vi träffas känns skönt! Sen ringde den äldsta bästa vännen från när vi var små, vi har en dejt på söndag.

Kom hem till en sur kille som sagt, vände sig om och somnade direkt. Dagen efter vaknade jag klockan 6 på strålande humör. Han vaknade oxå, då ställde jag honom mot väggen och sa att du sårade mig igår och gjorde mig jävligt ledsen. Han erkände att han var ledsen för det och att det inte skulle hända igen.
    Vi har pratat mycket dom senaste 2 dagarna och vi har kommit längre än nånsin!!

Så tack alla ni som gav stöd!!!

Åh jag jag älskar honom av hela mitt hjärta!!

Svar på tråden Han lyckas verkligen förgylla min dag!