• Anonym (operation)

Frågor om intimkirurgi!

Tjena alla på familjeliv!

Nu är det så att jag skulle vilja genomgå sk. intimkirurgi, alltså förminskning av de inre blygdläpparna och ev. ett klitorislyft. Jag har extremt, då menar jag EXTREMT mycket "överskottshud" där nere och det är inte bara psykiska aspekter som spelar in, utan även fysiska, tex. cykling, sitta på hårda underlag etc. Plus att det känns otroligt ofräscht (jag älskar mina tajta byxor, men har jag tajt för länge får jag svamp, helt omöjligt att undvika.)

För det första så har jag hört att man kan vända sig till sin läkare/landstinget om man har fysiska problem, och få hjälp därigenom. Det är ju självklart lockande eftersom det blir billigare än plastik-kirurgi. Främst vill jag ju bli av med de fysiska besvären, faktiskt, även om det skulle boosta mitt självförtroende REJÄLT om jag blev av med komplexen som medföljer. Ev. "skönhetsaspekter" kan jag ju "fixa till" sedan för det är inte det primära.

Ja, nu till frågorna (för jag antar att jag inte är ensam om det här) är:

1 har någon genomgått intimkirurgi via sjukvården/landstinget och vad kostar det? Är du nöjd?

2 har någon genomgått intimkirurgi via klinik och vad kostar det? Är du nöjd?

3 Gör det ont som satan eller är det överkomligt?

4 Får man massa synliga ärr etc?

5 hur omfattande var din operation? Alltså vad gick ingreppet ut på?

Jag är jättetacksam för svar (nu när man kan vara anonym så är det ju ingen fara att svara eller hur? ;) ), det skulle vara guld värt att få höra personliga upplevelser och iaktagelser istället för att bara läsa på klinikers hemsidor där allt är på rosa moln :)

Ha en bra dag allihopa!!!

Just det... Jag slipper gärna försök till övertal om att jag INTE ska göra det här. Det bestämmer jag helt själv.

• Svar på tråden Frågor om intimkirurgi!
  • amanda 17 småland

Jag ska på undersökning om 2 veckor. HAr stora läppar å mår verkligen inte bra av dem. Fysiskt oxå.

• Anonym (operation)

amanda 17 småland

Ska du till en plastikklinik eller en läkare för remiss? Du kanske svarat i andra tråden, men nu när jag ändå är här...

Grejen med mig är att min klitoris också "hänger" lite och har alldeles för mycket hud runt omkring sig, och just all den där jävla huden gör att det ser rent ut sagt fördjävligt ut, så jag skulle ju helst se att dom kunde göra något åt det också, men det känns som att en läkare för landstinget skulle tro att jag bara ville få allt gratis...vilket iof inte vore dumt det heller...

Men du ska bara förminska inre blygdläpparna eller?

• Anonym (operation)

ingen som har nån info alls?

• Anonym

Puffar på, vill okså göra för minskad blyggläppar...

Svar på tråden Frågor om intimkirurgi!