• maho0822

dopkläder till ett barn på 5mån och 1v?

vet inte vad vi ska ha på vår lilla dotter när hon ska döpas i aug. Finns det annat än traditionell klänning som ändå är extra fint?

• Svar på tråden dopkläder till ett barn på 5mån och 1v?
  • CountryGirl 72

Jag hade en vit hemmastickad spetskläning på min dotter när hon döptes ... Då var hon oxå 5 månader. Idag får man ha vad man vill på sina små änglar finns inte krav på att det ska vara en lång dopklänning .

• maho0822

var kan man hitta klänningar, inte nödvändigtvis lång dopklänning men ngn fin i vitt?
    H&M, lindex, kappahl osv har ju ofta inte vita klänningar. Allt är rosa ell blått.

• mom65

Jag tycker i och för sig att man kan ha på sig vad som helst när man döps - men om man vill hålla på traditioner så har den långa vita dopklänningen en särskild betydelse. Den skall symbolisera det långa liv som det lilla barnet har framför sig. De flesta kyrkor har dopklänningar att låna ut - om man inte vill köpa egen.

Om man har råd - plastisocks med äppelträdet på är ju helt ljuvlig.

• MoonFlight

Min son hade min dopklänning på sig och den har även alla mina systerbarn använt.
    Letade själv efter dopklänning innan jag fick min gamla men oj vilket problem vi hade att hitta någon vi gillade som inte kostade flera tusen. Den enda vi fastnade för annars låg på 2500 kr typ och det känns lite saftigt för en sak som ska användas en gång.

• myskatt

Varför kan hon inte ha dopklänning?

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
Svar på tråden dopkläder till ett barn på 5mån och 1v?