• Elsans

Funkar det med grå soffa?

Jag har mörkbrunt och turkost i mitt vardagsrum tex på soffkuddar, ljusstakar, krukor och draperiet för bokhyllan. Nu när jag ska köpa ny soffa hittar jag bara grå soffor som är snygga (och vita men det är inget alternativ) allra flest mörkgrå. Funkar det eller är jag tvunen att byta ut det bruna om jag köper en grå soffa? Jag är tveksam men vet verkligen inte, vad tror ni?

Spänn av!
  • Svar på tråden Funkar det med grå soffa?
  • Julianna

Mörgrå soffa till brunt och turkost låter lite murrigt tycker jag. I så fall ljusgrå soffa. Men varför inte vitt, som du skriver? Vi ska bara ha vita soffor hemma. Avtagbart tvättbart tyg. På mörka soffor syns fläckar också mycket, värt att tänka på.

Lycka till!

• Elsans

tack för svaret! Om jag skulle byta ut det mörkbruna skulle det vara mot svart (och om jag hade hittat nån fin skulle jag kunnat tänka mig mörkbrun soffa) så attt det blir för mörkt är inga problem, jag undrar mest om det inte passar ihop. Vit är inget alternativ för jag skulle få tvätta den varje dag, och vi har ingen egen tvättmaskin utan tvättstuga i källaren, om den skulle hålla sig vit pga 2 katter som hårar och jag själv som spiller så fort jag äter nånting.

Spänn av!
  • skorpionen80

Åsa M A skrev 2007-06-12 14:24:04 följande:

tack för svaret! Om jag skulle byta ut det mörkbruna skulle det vara mot svart (och om jag hade hittat nån fin skulle jag kunnat tänka mig mörkbrun soffa) så attt det blir för mörkt är inga problem, jag undrar mest om det inte passar ihop. Vit är inget alternativ för jag skulle få tvätta den varje dag, och vi har ingen egen tvättmaskin utan tvättstuga i källaren, om den skulle hålla sig vit pga 2 katter som hårar och jag själv som spiller så fort jag äter nånting.
    Men fördelen med vitt är att du kan tvätta det ofta, och bleka det utan problem! Om du köper tex en grå soffa så syns fortfarande fläckarna, men det gra blir urtvättat efter några tvättar. Och så kan du inte bleka den om det blir svåra fläckar.
    Har själv haft vit tygsoffa och jag skulle inte för en sekund tveka att köpa det igen!

Om du spiller varje gång du äter så kan du ju ha en filt eller något under dig?
  • Elsans

Ok, fast nu vill jag ju inte ha nån vit soffa.  en vit soffa kommer jag få rolla bort katthåren på varje dag, på en grå soffa syns de inte lika bra. ffa inte en mörkgrå.

Spänn av!
  • Julianna

Vad sägs om en vit soffa då? Ha ha ha, nä jag bara skojjade. Ursäkta att du fick svar på nåt du inte ville ha. Mitt svar är att jag tror mörkgrå soffa blir för mörkt mot det bruna. Lycka till!!

• Vickan I

tror inte heller på mörkgrå och brunt ihop...ljusgrå soffa då tycker jag.

• mammatotoo

Jag tror det kan bli väldigt snyggt

MEN då jag stod och velade mellan en beige/brun och en grå soffa till våra gråa väggar så sa den expiditen att hon trodde det skulle bli snyggare med en grå, sambon höll med och då blev det en grå soffa.
    Jag var alltså i samma situation som du fast tvärt om
    www.mobelform.se
    Där kan du bygga din egen soffa och det finns många snygga tyger att välja på både gråa o bruna!! (inte på hemsidan tror jag)

• Elsans
    Julianna skrev 2007-06-12 21:49:53 följande:
    Vad sägs om en vit soffa då? Ha ha ha, nä jag bara skojjade. Ursäkta att du fick svar på nåt du inte ville ha. Mitt svar är att jag tror mörkgrå soffa blir för mörkt mot det bruna. Lycka till!!

hmm, det kanske inte blir så bra med mörkgrått och brunt då. rackarns! jag som verkligen vill ha kvar det bruna...
    Spänn av!
Svar på tråden Funkar det med grå soffa?