• Little Diamond

Tips på "billiga" bröllopspresenter

Ska gifta mig i september och håller på med önskelistan. Vi har redan kommit på att vi ska ha en slags fond där man får sätta in valfri summa till vår bröllopsresa och sen har vi kommit på en massa dyra saker...men inga "billiga"....så behöver tips på det med tanke på att alla inte vill sätta in pengar.

Behöver tips på saker upp till 300 kr
    Vi har tillräckligt av: glas, porslin o köksmaskiner.

• Svar på tråden Tips på "billiga" bröllopspresenter
  • jenn06

måste ni ha önskelista? vi hade det inte och vi har också allt... men som tur var bytte vi inget, vi fick personliga saker..
    Annars så kan ni ju lämna in på duka om det är något därifrån ni vill ha.. är så dålig på sådant här.. Lycka till..

• Little Diamond

Tyvärr tror jag inte att gästerna accepterar att vi inte har någon önskelista. Det är redan massor med tjat om den...och det innan inbjudningarna ens kommit ut.
    Sen är vi nog även lite för oroliga för att vi just får ex. 4 brödrostar och 20 glas i olika varianter, det blir inge kul varken för oss eller för dem som ger.
    Så det blir nog bäst med önskelista ändå.
    Fick ni några billigare saker? i så fall vad?
    Tack

• mintchocolate
    jenn06 skrev 2007-06-12 14:06:25 följande:
    måste ni ha önskelista? vi hade det inte och vi har också allt... men som tur var bytte vi inget, vi fick personliga saker..Annars så kan ni ju lämna in på duka om det är något därifrån ni vill ha.. är så dålig på sådant här.. Lycka till..
    Vill du dela med dig av några av de personliga sakerna du fått?
    Vi ska på bröllop i juli och har ingen om vad vi ska ge dem! De har nämligen ingen önskelista.
    De är lite äldre (hon har vuxna barn) och bor ihop, så jag antar att de har det mesta till hemmet.
  • Numminen

När vi gifte oss önskade vi oss bla bärbuskar (inte så dyrt och något som man har kvar länge). Vi fick också en jättefin verktygssats, något vi inte önskat oss men den är verkligen superbra och det är kul att få nåt till hemmet som inte bara är inriktat på glas och porslin. Det kanske inte är så billigt, men en idé kan vara att fundera över vad ni skulle ha nytta av i lite vidare begrepp. Tårtfat på fot önskade vi oss också? fick fyra stycken

• Numminen

glömde: om ni ska ut och resa kanske ni kan önska er tillbehör till det? Typ reselakan eller om ni behöver någon väska?

• Clever LG

Min väninna ska gifta sig i september. De har också önskat pengar till en resa och för de som inte vill ge till en resa har de önskat sig "någonting som förgyller vardagen" antingen till hemmet eller till dem själva.

• emet

Det Ronille skrev om saker som förgyller vardagen var så jäkla smart att jag inte kommer på nåt annat.

• pumbalumba

Var på ett bröllop nyligen där paret önskade sig saker som sätter guldkant på tillvaron i stil med förgyller vardagen.

Saker som det fick var;
    finare oljor och vinäger samt kryddor
    orchidéer
    fin choklad
    exklusivt kaffe
    utomhusväxter
    kakfat i våningar (trendig sak)
    bordstabletter
    tjänster som kompisar skulle utföra (tex få fönstrena putsade under ett år)
    varsin go handuk att ha ute på stranden i sommar
    strandstolar
    picknickkorg med innehåll

Finns det inte några roliga affärer runt omkring där du bor där du kan leta inspiration? Lycka till med bröllopet. Du har en fantastisk dag framför dig!

• Little Diamond

Tack för alla svar och idéer!

En verktygslåda är verkligen en toppenpresent! Vi fick en sån i julas och den används flitigt. Helt klart julens bästa present!

Hmm..bärbuskar skulle jag gärna vilja ha men vi har tyvärr i dagens läge ingen trädgård. Så det får vi nog vänta med.

Hmm..2 snyggare badlakan kan ju vara en idé. Har bara udda och gamla från när vi var yngre.

Saker som förgyller vardagen kan absolut vara en idé! Tyvärr så finns det nog inte så mycket val till mig..dricker inte kaffe, inte vin, äter inte choklad osv.
    Men kommer folk på något som passar även mig (min sambo är mer "vanlig") så är det ju superbra!

Tyvärr så bor vi på en mindre ort med mest pizzerior så utbudet är inte så stort här. Kan iof kolla runt lite på nätet o se om vi hittar något.

Tack så mycket

• Clever LG

Hej igen.

Kan du inte önska dig saker som:

*massagebehandling ( behöver ju inte vara i närheten )
    *Lyxigare skönhetsprdukter för dig och din blivande man
    *Ni kanske vill köpa hus i framtiden? Önska Er presentkort från olika företag som passar det ändamålet ( kanske lite tråkigt, I know...)
    * Inredningsprylar till hemmet
    * Presentkort på någon finare resturang i närheten
    * Morgonrockar
    * Har du eller din man något intresse ni brinner för? Kanske någonting som har med det att göra?

Du vet, saker som egentligen inte är så fasligt dyra men man inte unnar sig till vardags!!!

• Piri

Teaterbiljetter
    Konsertbiljetter
    Fina kokböcker eller andra fina böcker

Svar på tråden Tips på "billiga" bröllopspresenter