• I Love M

Febertermometer - vad ska man ha till sin bebis?

Hej!

Jag undrar vad ni har för febertermometrar till era barn/bebisar? Vilken är bra och varför?

Tack på förhand,
    /Annika

• Svar på tråden Febertermometer - vad ska man ha till sin bebis?
  • Birgitta2

Var lite snabb på knappen . Jag tyckte den vanliga kultermometern i rumpan var bäst. Barnet på knät, tempen i rumpan...

• I Love M

OK, något speciellt märke? Var köper man dom? Apoteket?

• Birgitta2

Hade jag varit du hade jag gått till Apoteket och fått se hela sortimentet och därefter kollat vad som du tror passar just ditt barn. Slingrande rörliga barn klarar kanske inte en kultermometer. Då måste man kunna ligga still ett par minuter. Örontermometer, som Familytime nämnde, kanske är bättre för ditt barn. Du får nog kolla upp på Apoteket.

• malinn

Har köpt en super termometer, en vanlig från Braun som har böjbar topp för att kunna ta den i rumpan så skonsamt som möjligt och det tar bara tre sek så är det klart. går även att använda både i munnen och i armhålan. Kostade 149 :-  när jag köpte den.

• Micjah

Köpte min på Åhlens..
    Kostade nog ca 100:-, är rörlig i toppen och tar 60 sekunder innan svar.
    Jag tycker att den är kanon, vet ej namnet just nu.

• 3 barns mor

köpte en på babyland med rörlig topp tar ca 10 sek. kommer inte ihåg priset men funkar bra på dottern som inte vill ligga stilla.

• I Love M

Tack för alla svar!

Malinn - var köpte du din? 3 sek låter ju som en dröm. =)

• Familytime

Ja! jag vill också veta var man kan köpa rumptermometern som tar kort tid!! Det är ju trots allt säkrast resultat i rumpan! Och kan man kombinera säkert resultat med snabbt resultat så betalar jag vad som helst!!!

• Li79

Har en örontermometer och en rumptermometer. Har märkt att örontermometern alltid visar lägre temperatur än den i rumpan, därför använder jag knappt örontermometern längre.
    När jag köpte örontermometern på apoteket sa hon att den inte skulle användas på små barn för att deras hörselgångar är smalare o då visar termometern en felaktig temperatur.

¨¨¨¨ August, mitt hjärta.¨¨¨¨
  • malinn

Den jag köpte var av märket Braun och den köpte jag på järnmagasinet i lilla lysekil
    borde finnas på dom flesta ställen där dom säljer sånt som eltandborstar, termometrar och andra elgrejer

Den här går jättefort och piper när den är klar, den bästa termometer jag testat.

• Doriath

Rumptermometer. Enkel att använda, visar rätt temp och billig.

• cleopatra2

Jag var och kollade på apoteket ,och det var det någon stor paket med en termometer i det speciellt för barn men det kostade runt 600 hundra kronor.,..men så d et finns också billigare då? men måste det vara en speciellt för barn?

Svar på tråden Febertermometer - vad ska man ha till sin bebis?