• Ozone

Vad kan man äta till spenat?

Jag tänkte göra lite spenat ikväll till sambon kommer hem, men nu verkar jag ha blivit senil.
    Det var många år sedan jag åt spenat och kan inte komma på vad man äter TILL? På påsen står det att det funkar fint med fiskpinnar (vilket jag tänkte fixa), men vad kan man ha mer? Kokt potatis, funkar det?

Dum fråga ifrån en som är kass på matlagning...

• Svar på tråden Vad kan man äta till spenat?
  • emet

Ja det funkar kanon så sugen jag blev på det nu!

Spenat, fiskpinnar och kokt potatis! tack där har du löst mina middags problem =)

• lillaEgo

Spenat funkar till det mesta men framförallt till fisk i alla former. Kokt potatis passar perfekt till!

Annars är prinskorv, kokt potatis, kokta ägg och spenat en klassiker...eller så googlar Du fram ett schysst recept på pastasås av spenat.

Glöm inte att le i spegeln innan Du ler mot någon annan efter middagen.
    :)

• Pip73

Kokt potatis, stekt falukorv och stuvad spenat!

Nu fixade du min middag också

• Henrik31

Funkar bra.
    Även korv fungerar, med stekt ägg och potatis.

• puffipuff

lax är också gott till spenat

• RaraTjejen

kokt torskblock kokt potatis citron och stuvad spenat

• Pysselmusen

Kokt potatis, pannbiff (hemmagjord) och spenat. Supergott!!!!!!!!

Lycka till med matlagningen.

/A

• Ozone

Oj vad många svar

Har faktiskt aldrig ätit korv till spenat, men det verkar vara mumsigt? Tyvärr finns ingen korv hemma så det får bli fiskpinnar, potatis och spenat då.

Tack tack igen

• annca

Stekt fisk av valfri sort. (Själv äter jag INTE fispinnar)
    Stekt falukorv.
    Rökt fisk, tex bräckt varmrökt lax.
    Som fyllning i crepes med rökt skinka.
    Som fyllning i paj med tex rökt lax.

och så potatis!

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Sommaren22juni1979

blanda spenaten och rå ris och lägg i en långpanna , lägg i vatten och salt och rör om ... låt det stå tills det blir klart i ugnen ,... jag älskar det ;) ev att fylla på med vatten under tiden .. mums till kyckling ;)

En liten ängel sa till mig i mina drömmar .... snart .. snart ska du få din önskan...
  • Sunna

Detta var jag skeptisk till innan jag först provade, men det är supergott!; Fräs den frysta spenaten direkt i en kastrull, Ha i creme fraiche, salta och peppra, pressa i vitlök (jag brukar ta rätt mycket). Servera med spagetti. Riven parmesan är jättegott till.

• Cindra

Det allra godaste till spenat är stekt makrill och färskpotatis...tycker jag!!!

• ErnieBernie

Men oj vad sugen jag blev på spenat...... Det är ju mums! Äter det alldeles för sällan! *slurp*

• alvasmams

Panerad skinkschitzel(stavad så va??) med kokt potatis, spenatstuvning till. riktigt gott lite citron på schnitzeln

• Karpet

Stuvad spenat, tortellini och massor med parmesan...mmmmm...mmmm...vad hungrig jag blev nu.

• Skrattmås

Lax, spenat och färskpotatis!
    Blanda i lite vitlök och soltorkade tomater i spenaten (och salt och peppar förstås) så blir det skitgott!!!

• Banana82

pasta blandat med spenat och någon god stark ost

I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
Svar på tråden Vad kan man äta till spenat?