• Thisisthestoryofmylife

Storlekar och "start kit"

Jag och sambon har köpt en del kläder redan! Känndes mysigt!
    Alla kläderna blev i stl 50 eftersom jag tror att vi kommer få ett litet barn, med tanke på att jag själv är så liten!

Men så kom vi på att tänk om det inte BLIR ett litet barn??
    Vilka storlekar bör man köpa till det kommande barnet?

Och sen undrar jag om någon har en bra lista på vad man bör ha som "start kit" innan- och när bebisen kommit!
    typ: kläder, prylar m.m.!!

• Svar på tråden Storlekar och "start kit"
  • Thisisthestoryofmylife

Ingen som har några tips??

• bizzy

tänk po att bebben bara kan ha de minsta storlekarna ett kort tag, so bättre att ta lite större storlekar för de växer so otroligt fort. Dessutom kommer du säkert att fo en massa kläder av släkt och vänner, brukar alltid bli sa.

• nitedrive

Det räcker med ett par-tre ombyten i de minsta storlekarna,dvs 50/56,så satsa på lite större sen.Bebisar växer fort och det gör inget om kläderna är LITE stora heller.

• Thisisthestoryofmylife

jag har en body och ett set med byxa och tröja hittils i stl 50!
    Så jag bör köpa lite större?

• nitedrive

Satsa på två-tre set i strl 56 och sen 62/68,det hade iaf jag gjort Skulle bebisen vara väldigt liten så kan ni ju skaffa lite till i små storlekar när den är född.

• Maggis Nervis

Jag vet att det är svårt, men vänta med och handla... När ska du ha? Det är ju olika säsonger.. Jag hade handlat en del 50-byxor, men det är för varmt nu för att killen ska ha byxor alls, så dom kommer han i princip ha vuxit ur utan att använda..

Jag har en del i 56 och rätt så mycket i 62 (typ bodys)

Ta det lite lugnt med handlandet, du kanske inser att bodys inte är din grej, eller att du inte/vill ha omlott osv... Köp nåt av varje och pröva dig fram.

Dottern var 51 lång och kunde bara ha 50 i en vecka, medans sonen var 48 och har fortfarande 50 två veckor senare....

Ellos har bra startpaket som inte brukar vara så dyra...

*Vilda babyn är här och vilda barnet är vildare än någonsin!*
  • Lily

Min son var bara 46 cm när han kom. Då var till och med 50 för stort. Det är roligt ata i alla fall ha ett par uppsättningar som inte sitter som en säck på bebisen.

• principisessan

vi har handlat ett set i strl 50, det mesta i 56 och 62.. det kanske var dumt att handla mer i 56 då..? Vi har inte massor, men en del ändå.
    Tycker det är jättesvårt med storlekar, vi vet att vi väntar en tjej men visst.. det kan ju bli en 4 kilos bebis för det

• Thisisthestoryofmylife

Maggis Nervis: Jag ska ha i november!

Lily: Det är ju det som är så svårt.. min kusin som är t.o.m lite större än mig fick en bebis för 3 mån sen och hom hade 44 som t.o.m var för stort! och jag har hört att vi får blandade storlekar av bebisar i släkten! Oftast efter hur stor man själv är!

• Lady1nblack

jag har bara köpt kläder i storlekarna 50,56.. några bodys, byxor, dressar och pyamas.. får ju på sommaren och då använder man ju kanske inte lika mycket kläder.. resten av plaggen köpper vi sen när bebben kommit..

• ängeln83

Jag hade köpt lite kläder i 50, och resten i 56, men när lillkillen tittade ut så fick vi köpa kläder i storlek 40, så allt i 56 har han inte kunnat använda förens nu, han är 3 månader nu

Och ni som ska ha bebis i sommar, jag lovar, det kommer inte alls gå åt mycket kläder, Liam ligger endast i blöja nu på dagarna, och endast en body om vi går ut o promenerar på kvällarna.

Nu är våran Liam här
Svar på tråden Storlekar och "start kit"