flytväst från vilken ålder??
unrar om någon vet från vilken ålder det finns flytvästar? Min är snart två månader tror ni att det finns till så små??
unrar om någon vet från vilken ålder det finns flytvästar? Min är snart två månader tror ni att det finns till så små??
Japp. Det finns det.
vi har en flytväst till våran dotter som är från 0-15 kg.
okej.. tack för svaren
Lånar din tråd lite TS
Fjärillen80
Vad har ni för flytväst? Vi ska köpa en till sonen nu och vet knappt vad som finns.
Fanns förr på Biltema vet jag, som är ok och så klart på nautiska butiker. Det viktiga är att den har grenband och nackdyna, så huvudet hålls uppe.
Vi köpte en Baltic Soft på www.babysimshopen.se. Har blir i galleriet på när dottern har den.
En sak att tänka på är hur reflexerna sitter på kragen på flytvästarna. Om de sitter så till att solen reflekteras i dem och bländar/bränner barnens ansikte. Om det är så- sätt en svart tejpbit över reflexerna- Det reflekterar ju sol från vattnet också.
Ett litet tips- har tyvärr upplevt allt för många solbrända barn
JA- men det finns vissa flytvästar som har reflexerna så att på ett mindre barn (i den upp till 15 kg) hamnar så att de är direkt i ansiktet. Det finns fler reflexer på de flytvästarna (oftast). KAnske bättre att köpa en flytväst som inte har det problemet!
Claes Olson har bra flytvästar i de flesta storlekar.
Vill bara tipsa om att man kan hyra flytvästar för 10 kr per dygn på brandstationer runt om i landet.
Hos oss i Södertälje har de alla möjliga storlekar, från 5-10 kilo och uppåt.
Superbra, tycker jag!
//S