• Viffy

Kissar på sig och ilska?

Jag har en dotter som är 2 år och 3 månader och hon har varit torr på dagen sen ca 4-5 månader tillbaka, men nu den senaste veckan har hon börjat kissa i trosorna väldigt ofta Vad kan detta bero på och hur ska vi agera?

Sen är hon väldigt arg. Hon skriker så fort hon inte får som hon vill och det inte går som hon tänkt sig. Det är fruktansvärt och jag känner mej så ledsen över att hon är så arg, för jag blir ju också arg på henne och jag avskyr det Vad sjutton ska jag göra?

• Svar på tråden Kissar på sig och ilska?
  • Lundby87

Trottsåldern sen kanske hon fått nån urinvägsinfektion??

• Viffy

Ja det har jag inte tänkt på. Ska kanske kolla upp det då.

• Lorina

Låter som trots! Sen detta med kisserier: Hon kanske är för upptagen för att komma ihåg att hon ska kissa?? Ta henne på toa med jämna mellanrum så kanske det blir bättre. Mina tjejer brukar glömma bort sig när de leker o så och då händer det lätt olyckor.

• Maggis Nervis

Adele var/är också sån... Hon har så bråttom och så mycket att upptäcka och göra så hon glömmer av att känna att hon är kissenödig så i vissa perioder så kommer det lite i trosorna innan hon liksom upptäcker att hon bedhöver kissa!

Vad gäller ilskan så hör det till åldern, och risken är att det kan bli värre med... Vår dotter transformeras väldigt ofta till ett mini-monster här hemma om jag får lov att säga så... Det är som sagt den berömda trotsåldern, så lugn det går över.... Sen kommer tonåren

*Vilda babyn är här och vilda barnet är vildare än någonsin!*
  • Viffy
    Ja under tonåren så rymmer JAG hemifrån

Men när det gäller kissandet så är det inte bara några droppar utan hon står rakt "upp och ner" och kissar i trosorna och sen är det liksom klart Så tråkigt när hon varit så himla duktig innan och nästan aldrig kissat på sig förutom dom första 2 veckorna utan blöja.
  • Maggis Nervis
    Viffy skrev 2007-06-12 18:50:24 följande:
    Ja under tonåren så rymmer JAG hemifrån Men när det gäller kissandet så är det inte bara några droppar utan hon står rakt "upp och ner" och kissar i trosorna och sen är det liksom klart Så tråkigt när hon varit så himla duktig innan och nästan aldrig kissat på sig förutom dom första 2 veckorna utan blöja.
    Det är säkert ett vanligt bakslag.. Dom kommer, Adele har börjat kissa på sig på natten nu sen hon fick en lillebror... När hon gör det på dagarna så är det precis som att "Oj då, det kom kiss"... Det är så mycket som kan påverka kisseriet, minsta förändring i rutiner etc.. Man får inte glömma att 2-3 års åldern är en rätt kaotiskt tid för dom små liven...

Så länge hon inte verkar ha svårt att kissa eller ha ont, men du kanske ska prata med bvc för att utesluta uvi...
    *Vilda babyn är här och vilda barnet är vildare än någonsin!*
Svar på tråden Kissar på sig och ilska?