• Verkligen

Varför händer det här mig? Jag vill snart inte leva mer.

Jag är så ledsen.

I över 2 år har vi kämpat. Det har vart äl-tester, titthålsoperation, rosenrot, bisolvon osv...

Inga fel har hittats på mig, det enda var att jag kunde gå ner lite i vikt.. Och nu på en vecka har jag gått ner 2 kg.. kämpar på i en viktklubb..har lagt om all kost.

Grejen är att vi får ingen utredning eller hjälp för vi står skrivna på olika adresser, men lever ändå ihop.. I detta nuläge så måste vi stå på olika adresser pga andra orsaker som inte har med förhållandet att göra.. Så därför får vi ingen hjälp i Västerås som är närmast oss..

Jag orkar inte mer nu. Jag kan inte hålla humöret uppe mer.
    Är så less på alla som säger att jag ju är ung och att jag har all tid i världen. Men fatta! Jag vill NU. Har velat detta i över 2 år.
    Jag kommer inte orka det här. Funderar på att sluta jobba för jag orkar bara inte.. Varför kämpa när man ändå inte får nån hjälp.

Tog kontakt med en privatklinik i Uppsala..Där gällde samma regler. Skrivna på samma adress i 1 år. Sen kunde vi höra av oss igen..

Finns det verkligen ingenstans man kan få hjälp?

• Svar på tråden Varför händer det här mig? Jag vill snart inte leva mer.
  • Lola Jämtland

Fast...om ni längtar så mycket...är det då inte värt att skriva sig på samma adress för att få hjälp? Fundersam

//Jag har allt...o ändå saknas något......
  • Verkligen
    Lola Jämtland skrev 2007-06-12 18:43:43 följande:
    Fast...om ni längtar så mycket...är det då inte värt att skriva sig på samma adress för att få hjälp?
    det är ett krångel med killens och hans ex hus och massa sånt.. Annars skulle vi stårr skrivna på samma redan från början..
  • Lola Jämtland
    jewel84 skrev 2007-06-12 18:45:51 följande:
    det är ett krångel med killens och hans ex hus och massa sånt.. Annars skulle vi stårr skrivna på samma redan från början..
    Men det går väl att lösa?
  • Verkligen

men det kommer ta nån månad innan det e fixat. sen måste vi stå skrivna på samma 1 år innan vi får hjälp. Och jag klarar inte det. Jag kan inte leva snart.

• AnneSophie
    jewel84 skrev 2007-06-12 18:50:23 följande:
    men det kommer ta nån månad innan det e fixat. sen måste vi stå skrivna på samma 1 år innan vi får hjälp. Och jag klarar inte det. Jag kan inte leva snart.

Men om du är så desperat  att du inte vill leva så är du nog kanske inte i balans för att bli gravid heller?
    Lös det praktiska först, kör på under detta år och om ett år så får ni hjälp om inget (mot förmodan) skulle ha hänt tills dess.

• Lola Jämtland
    jewel84 skrev 2007-06-12 18:50:23 följande:
    Vill man verkligen ha något så måste man vänta ibland.

O du...du e ju ung. Du har ju all tid i världen

Jag är 33, min man 41 o vi har försökt i 2 år. Läkarna hittar inget fel på nån av oss.
    Men ännu ger jag inte upp!
    För jag vill bli mamma igen! O jag ska bli mamma igen!

O du ska inte heller ge upp!
    Du ska ge dig fan på att en dag lyckas!

O du är ju faktiskt ung. Så du har tid på dig. Även om det låter hemskt att få höra just de orden.
  • Verkligen

Enda anledningen till att jag mår dåligt är att det är så påfrestande att jag inte blir gravid. Jag vill inte vänta. Jag vill inte vara så mycket äldre när jag blir gravid. Jag känner inte att jag har tid på mig. Och min kille är 35 och han vill oxå ha nu.
    jag ser lixom ingen utväg.. Det måste ju gå att få hjälp nån annanstans än V-ås? Och speciellt om man betalar för en utredning. Iaf så vi kan få  veta hur det ligger till, jag är ju kollad, men min killes spermier skulle ju kunna kollas.. så kan man utesluta det iaf..

• AnneSophie
    jewel84 skrev 2007-06-12 18:59:33 följande:
    Enda anledningen till att jag mår dåligt är att det är så påfrestande att jag inte blir gravid. Jag vill inte vänta. Jag vill inte vara så mycket äldre när jag blir gravid. Jag känner inte att jag har tid på mig. Och min kille är 35 och han vill oxå ha nu. jag ser lixom ingen utväg.. Det måste ju gå att få hjälp nån annanstans än V-ås? Och speciellt om man betalar för en utredning. Iaf så vi kan få  veta hur det ligger till, jag är ju kollad, men min killes spermier skulle ju kunna kollas.. så kan man utesluta det iaf..
    Tja...utomlands kanske? Danmark?

Men som sagt, livet blir inte som man tänker sig och...alltså jag förstår att du VILL NU...men....jag håller med Lola gällande det förhatliga "du är ung". Ett år spelar faktiskt, egentligen (även om du just nu inte ser det själv), ingen roll.

Men kolla runt efter kliniker utomlands. Dom kanske inte är lika känsliga.
  • Verkligen

Ska kolla i Serbien och Kroatien, eftersom vi är där en del. Tycker inte att det borde vara så här svårt att få hjälp med att kolla fertiliteten.

• Nora77

Vad jobbigt för dig! Har inte hört att man måste bo på samma adress, vad är det för fåniga regler. Det finns ju folk som är gifta och väljer att bo som särbos. Kämpa på! Hoppas att allt löser sig!

Svar på tråden Varför händer det här mig? Jag vill snart inte leva mer.