• Krinsessan

hotell i London?

Funderar på att åka till London i början på augusti.
    Någon som varit där tidigare och har hotell att rekomendera?

Tack på förhand!

Love my Nell
  • Svar på tråden hotell i London?
  • diana och daniel

ett tips är att gå in på en mindre resebyrå!
    Som vill säljas resor till varje pris. Så gjorde vi och fick tag på ett 2 stjärningt hotell vid Paddington Station. Och det var inte alls dyrt..

Deras stjär nivå är ju inte samma som vårat. Så kolla om det finns bilder..

• Veratyra

vi har bott på St Giles några gånger. Ligger supercentralt, vid tunnelbanaestationen Tottenhamcourt road, på Oxford street. Vi brukar boka via
    www.hotelsclick.com

• utlandsmamma

Här har jag bokat in mina föräldrar när de kommer. Hoxton är defenitivt stället att vara på om man vill ha trevliga clubbar, pubbar och resturanger runt hörnan. Det är hit som londonborna går ut på fredag och lördagarna.(jobbar själv i detta området)

www.hoxtonhotels.com/gallery.php

Det är supernära till tunnelbanan och 10 minuter till Liverpool street. Det tar cirka 30 minuter att traska till "south bank". Tycker att du skall försöka undvika hotell i centrala delarna om du vill ta del av london livet. Det är inte som i Sverige där alla drar sig till "stan". Londonbor går aldrig ut i centrala delarna. Så jag rekommenderar varmt detta hotell. Kom i håg att priserna i london på hotell är per rum och inte per person.

kram
    anna

• Pshevil

Royal National vid Russell Square nära British museum. Tar ca 10-15 min att gå ned till Oxford Street.
    Jag brukar boka genom http://www.resfeber.se

• DarkLink

hur man än väljer att boka så är:
    www.tripadvisor.com ett hett tips.
    sök på hotellnamnet och vips kan du läsa recensioner från folk som har varit där :)
    tydligen förekommer det att hotell smutskastar varandra där (det säger en del om hur viktigt det är för hotellen att få bra credit på den sidan kanske..) så att hitta ett hotell utan dåliga recensioner är nog inte lätt, men man får se på helheten...
    tänk oxå på nationaliteten på den som har skrivit inlägget, amerikanare t.ex. verkar alltid tycka att rummen är för små, (typ: "en isoleringscell är större",) fast dom med svenska mått mätt är helt okej...

• DarkLink

och för att svara på frågan :)

jag har bott på
    Nayland Hotel i Paddington; helt okej lågbudgethotell.
    Jury´s Clifton Ford; superbra hotel med pool/bubbelpool/ångbastu/gym i källaren. Lite långt till t-banan kanske, men ligger centralt och rekommenderas.
    Nu har jag bokat Hilton Meteropole i Paddington, hoppas att det blir bra...

• EochEmamma
    oOMayaOo skrev 2007-06-12 20:04:12 följande:
    Jag har sovit på The Regent Palace, ligger vid Piccadilly Cirkus.
    Detta hotell har stäng from 31 Dec -06
  • oOMayaOo
    EochEmamma skrev 2007-06-13 12:04:39 följande:
    Detta hotell har stäng from 31 Dec -06
    Just ja, det glömde jag bort.
Svar på tråden hotell i London?