• mommac

Uppsala - bo i Gottsunda?

Hjälp för nu måste vi bestämma oss!

Har hittat ett radhus i Uppsala, Gottsunda, för 2 miljoner (budgivning pågår...). Skulle passa oss perfekt, bra storlek, hyfsat fräscht, lekplats utanför och cykelavstånd till jobbet. MEN är rädd för Gottsundas dåliga rykte! Har bott i närheten tidigare och tyckt att Gottsunda var spännande med bra centrum, men är rädd att jag inte kommer att känna mig 100% trygg där.

Åsikter någon?

• Svar på tråden Uppsala - bo i Gottsunda?
  • anzita

Ähh jag bor i Gottsunda o trivs bra. Bott här sedan hösten 2003. Nära till naturen, OK centrum som man når till fots ell cykel.

• Pingu32

Har svarat på denna fråga tidigare och jag skulle aldrig vilja bo i Gottsunda. Min syster bodde där ett tag i sitt liv och jag upplevde det som ett otryggt område med mycket sociala problem och mycket invandrare. Nej om jag hade 2 miljoner att lägga på mitt boende så skulle jag nog välja vad som helst (nästan). Observera att detta är min personliga åsikt och ingen sanning. Det finns säkert många som både trivs och har det jättebra där men jag skulle aldrig köpa ngt där.

• Sol

Jag har bott i Gottsunda och trivdes utmärkt. Hörde att det var en del oroligheter ibland men såg aldrig något. Tror att det är i höghusen det känns lite osäkert att bo. Kikade på hemnet och om det är det radhuset jag tror det är så skulle jag defintitivt bjuda.
    Lycka till!

• sagogryn

Vi har bekanta som flyttade dit som pensionärer, som trivs och har inte upplevt några oroligheter. Fast dom går aldrig ut efter 20,och är oftast inne på helgerna.

• anzita

hej, jag kikade också på radhuset som jag tror du menar. Det ligger på ett lugnt område i kanten mot Sunnersta. Jag skulle inte tveka.
    Bor själv i Gamla Gottsunda mot Hågaområdet.

Ja, höghusområdet kanske upplevs av vissa som oroligt men Gottsundas dåliga rykte har funnits sedan området byggdes och det är numera mer stabilt än för 20-10 år sedan. De håller på o bygger om centrum, det finns planer på att bygga till med en våning och flera butiker. Spännande tycker jag.

• Jambosana

Vissa områden är jättefina, man måste ju inte bo i hyreshusen (de höga). När det är dags för skola har mina vänner antingen flyttat från Gottsunda eller skickat sina barn till andra skolor.

Svar på tråden Uppsala - bo i Gottsunda?