Doppresent till en flicka
Hej hopp i värmen!
Ska på dop snart och behöver lite tips på present till en liten flicka! Så har du nåt bra tips e det bara att skriva!
Hej hopp i värmen!
Ska på dop snart och behöver lite tips på present till en liten flicka! Så har du nåt bra tips e det bara att skriva!
Ett halsband, t ex ID-bricka med hennes namn o födelse- alternativt dop-data på..? Det är ju lite mer speciellt/ovanligt än ett guldhjärta...
Klossar varit uppskattat då vi gett bort det, brukar ju bli smycken och sparbössor i massor
vad bra tips!
Ja vi hade tänkt nåt annat än smycket för det får hon säkert! Klossar var bra!
Nån mer?
dom 2 senaste dopen vi varit på har vi gett bort barntallriks set med motiv från Elsa Beskovs barn böcker ett set innehåller 1 flat 1 djup tallrik å en pipmugg med gummiring under alla så det inte ska halka omkring på bordet
www.brio.se/BRIO_NET/Sverige/
dom här e snygga
länken funka inte, men e dom svarta å rosa klossarna jag mena
e det de som är lite gröna med ? å vita ?? eller e jag ute på fel ställe?
jo gröna röda å vita klossar med, men visst e dom läckra
När vi döpte Rebecca fick hon några disneyklassiker. Nu i år är det Astrid Lindgren 100 år så varför inte någon film eller ljudbok av henne.
leksaker går alltid hem. Nalle Puh tavlor fick hon också.
Jag hoppas det kan hjälpa dig lite.
Antingen en ordentlig och stor sagobok med klassiska sagor, eller som Marie1973 tipsade om; en film eller ljudbok av Astrid Lindgren. Hennes karaktärer får man ju aldrig nog utav och kan ha kul åt oavsett om man är liten eller stor.
jannajamtland
De var kanonfina!! Ska gå och kika imorgon om de finns i nån affär här i stan!
marie1973
disneklassiker är ju oxå jättebra present ! Sånt tycker ju alla barn om likaså Astrid lindgren! Jättebra tips!!
Ja eftersom vi fick några filmer (disney) så blev vi sporrade och har idag alla klassiker som finns ute på marknaden. Nu tar vi oss an och sparar på Astrids alla filmer. Blir uppskattat av rebecca och lillkillen i magen när de blir lite större och dom filmerna är alltid popuöära oavsett om det är nästa år eller om 20 år.
Lycka till med att hitta en present och ha det så trevligt på dopet.
Sist vi var på dop gav vi bort en pekbibel. Den var mycket uppskattad!
Den finns här:
http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902&session=1
Man kan köpa böcker där barnet skrivs med i handlingen med några andra personer ibarnets närhet. På doppresent.se tror jag det va.
www.microdemus.se
låt brodera upp personliga sängkläder ex..??
www.blaelefant.se/
Här köpte jag ett födelsedagståg till sambons kusinbarn som döptes nyligen.
Annars är jag som bokälskare en stark förespråkare för just fina böcker. De är ju tidlösa.
När jag varit på dop har jag oftast köpt kläder men förra sommarn köpte jag även två små runda burkar med lock som var för min första lock och en för min första tand väldigt fina i silver att kunna spara till barnet. Eb sked med datum, tid mm.. är också väldigt fint minne tycker jag.