• Cissi o Nattis

vet ni nåt för små korta hår som står rakt upp när man har mittbena?

Lite svårt att förklara, men jag har en massa småhår som står rakt upp på huvet vid benan, typ små hår som gått av, jag använder inte hårtork eller tång, så håret måste helt enkelt vara slitet så vet ni nån hårprodukt som är bra? typ spray eller nåt?

• Svar på tråden vet ni nåt för små korta hår som står rakt upp när man har mittbena?
  • Eisa

självförtroende har jag hört ska vara bra

• Nikhita

Jag tycker att mitt hår blir bättre när jag kör ordentliga hårinpackningar
    Brukar ha samma problem, ibland lite hårskum på

. ~ * Even an angel can end up falling * ~ .
  • Birry

Lite hårspray om du har benan på samma ställe hela dagen (inte rufsar omkring håret och "flyttar" det). Det funkar super för mig, när håret är blött "limmar" jag ned småstråna med lite spray och "klappar" eller kammar ned dem i det långa håret. Men om du rör omkring håret vet jag inte, vax som chillie skriver eller nån annan "hårgegga" av den segare sorten?

/Lycka till!!

• Nikhita

För mig funkar inte hårspray alls, håret blir ju stelt.. vill ha det mjukt om jag bara har en vanlig bena

• gothia

Prova nån creme som tex after party från tigi eller så har loreal en rosa tub mot flygigt hår. Funkar kanon bra om man sätter i det när håret är torrt.

• Lillen2007

Prova att byta schampo.

• Nikhita

Ja det var bra tips, byt shampo, köp bra inpackning eller köp fuktkräm för håret

• Beatrize74

Försök att acceptera att det är så det ser ut. Troligtvis är det hår som är på väg att växa ut som spretar lite. Det är bara fint tycker jag.

Pyssla inte för mycket, det ser bara onaturligt ut.

• Banana82

brukade kamma i lite lite gele precis vid benan, då höll den sig hela dagen också (säger brukar då håret numer är kort)

I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • SolOchSnö

Jag har två tips:

Ha inte benan på samma ställe jämt, det sliter på håret och det är förmodligen därför du nöter ner stråna just där.

Prova L'oreals Nutri Gloss som man lämnar i håret. Det är en liten rosa flask-burk som finns på ICA/Konsum och den är minst lika bra som diverse frisörprodukter som jag har provat men mycket billigare.

• Lillflickan

Finns olja man kan ha i flygigt hår, brukar ha lite direkt efter duschen så ställer sig inte håret upp.

♥ Mamma till Storebror, Gullan, Bischen & Gnutten ♥
Svar på tråden vet ni nåt för små korta hår som står rakt upp när man har mittbena?