• Nettan80

Hur är det att bo i Göteborg/Kortedala?

Hej hej!

Jag undrar lite hur det är att bo i Kortedala? Har nämligen fått erbjudande på en lägenhet där! Jag och min lilla familj vill flytta till Göteborg efter sommaren för att min man fått jobb där!

Hur lång tid tar det att åka med spårvagn/buss till stan? Finns det bra dagis?
    Skulle va kul å få höra med någon som bor där om hur det ser ut där omkring =))

• Svar på tråden Hur är det att bo i Göteborg/Kortedala?
  • Jasusu

Från kortedala torg till centrum tar det ca 15 min

Det är ett av Göteborgs "getto" enligt många.
  • Minttu
    Jasusu skrev 2007-06-12 21:34:30 följande:
    Det är ett av Göteborgs "getto" enligt många.
    Det beror på vart i kortedala ni ska bo..
    Har själv bott i Norra och södra kdala. Det är svårt att få lgh i göteborg men har man fått in en fot kan man ju byta om man inte trivs.
  • shei

Visst många ser Kortedala som "ghetto" men jag tycker att det är helt okej område att bo i....:)

• Nettan80

Tyckte Kortedala var så långt från centrum men en kvart med spårvagn var inte så farligt =) Har inte sått i kö länge så man får väl räkna med att få lägenhet lite utanför!

• Minttu

Oj missade
    Det finns jätte många bra dagis där men köerna e långa. de har även öppnat nya förskolor som är super fina.

• Lola Jämtland

Jag bodde i Kortedala för snart 10 år sen o jag tyckte att det var väldigt fint där!
    Lummigt, massa grönt överallt!

Mycket kan ju såklart ha ändrats på de åren som gått...
    Men något getto tyckte jag inte att det var....

//Jag har allt...o ändå saknas något......
  • snartliverhorn

Hej

En av mina bästa vänner bor i kortedala och jag har spenderat mycket tid där. Naturen är fin och som sagt är det nära in till centrum.

• kidA

jag tycker kortedala är ett ghetto. gillar inte den delen av gbg.

busbebis i magen i v 31 o busungar hemma födda -06 o -00
  • Nettan80

Ni som säger att det är ett ghetto...hur menar ni då? Är det mer kriminalitet där? Kriminella finns juh överallt men är det "extra" mycket i Kortedala el?

• Lola Jämtland
    Nettan80 skrev 2007-06-12 22:13:07 följande:
    Ni som säger att det är ett ghetto...hur menar ni då? Är det mer kriminalitet där? Kriminella finns juh överallt men är det "extra" mycket i Kortedala el?
    Min erfarenhet är att de som klagade mest var de som aldrig hade varit där.
    //Jag har allt...o ändå saknas något......
Svar på tråden Hur är det att bo i Göteborg/Kortedala?