• Bebis nr2

BRIO happy- barnvagn

Hej! Jag har förälskat mig i en vagn. Brio happy heter den!
    Är det någon av er som har den? Kan ni berätta lite om den för mig då?
    Ingen olycka med det reglerbara handtaget?!

Rättar till fel. Skrev Bria i förra tråden, å konstigt nog blev det två trådar med.

• Svar på tråden BRIO happy- barnvagn
  • Mitt hjärta är hemma

Samma här! Blev blixtförälskad när jag såg den. Hade ju tänkt mig en Emmaljunga för deras goda ryktes skull och eftersom den är svensk, men i affären var det Brio Happy som fångade mitt hjärta - den kändes ju mkt lättare än Emmaljungas vagnar.

• mijjan

vi har en brio happy, har dock inte börjat använda den än, väntar ivrigt ;)
    vi har iaf en separat liggkorg & en sittdel, båda i svart. så valde vi compact-chassit (det som blir "mindre" när man fäller ihop det), då vi inte har någon kombi o tyckte att det passade oss bäst. dock är det chassit lite tyngre, men som sagt, vi tyckte det passade oss bäst så det fick bli det.
    vi tyckte att emmaljungas vagnar var lite "klumpigare" över lag än vad brios vagnar är.
    vi fastnade oxå för happyn direkt när vi såg den :)

lycka till med era köp, hoppas ni hittar det som passar er bäst! :)

• Mitt hjärta är hemma

Mijjan: Exakt så tänker jag mig också (fast kanske röd). Ni verkar ha god smak Dock har vi en gigantisk bil (Volvo 745) och jag antar att man får plats med tio stycken Brio Happy i den, men det är ju synd att välja bort den bara för att man KAN få plats med större vagnar...

• mijjan

mitt hjärta är hemma
    ja den röda gillade jag oxå, men inte sambon, så det fick bli den svarta som vi båda gillade :)
    nej det tycker jag inte man ska göra. tänk vad mkt annat ni har plats för då istället :)
    när man läser här på fl o andra ställen så blir man helt förvirrad. läser om happyn, att den bara är skräp o andra tycker den är super. det är så svårt, man får hjärnsnurr! jag tycker att man ska gå efter vad man SJÄLV tycker & vill ha. visst, ska man "ta åt" sig av vad andra säger, tips o sådant, men alla har ju inte samma förutsättningar, som med bilen bara tex. o alla är vi ute efter olika saker när det gäller vagn.
    många säger tex att korgen under vagnen på compact-chassit verkar opraktiskt efterom det är i tyg. men jag tänker istället att den bara är att ta bort och tvätta.
    så ja, man tänker olika.. :)

• Mitt hjärta är hemma

Jaha, ja men tygkorg är det ju under jättemånga vagnar. Tygkorgar klarar väl mindre belastning än en i stål, men det känns ju nästan som standard nuförtiden ändå.
    Tycker det var lite svårt att hitta bra B Happy-trådar, tipsa gärna om ni har några bra trådar på lager. Sökte i sökfunktionen på Brio Happy men hittade mest korta pluttrådar.

Svar på tråden BRIO happy- barnvagn