• Anonym (less)

Har du anmält någon för olaga hot?

Vad hände? vad fick han/hon för straff? Blev det rättegång?

Mitt ex, mitt barns pappa har hotat mig länge nu sedan jag gjorde slut för lite över 1 månad sedan. i början tog jag inte åt mig, men börjar bli så trött på det nu.

• Svar på tråden Har du anmält någon för olaga hot?
  • Tiiina86

japp, mitt ett har hotat mig per tel att han ska våldta min syster å sprätta upp min familj m.m. väldigt grova saker, sen har han kniv skurit mig över låret så har ett stort ärr på ca 3cm brett å 6sm långt å då har d endå krymt mycket för d va n¨gra år sedan ja va ca 14år då. jag anmälde allt men tog åt mig förmycket av hoten å hade itne stöd någonstans så ja backade ur så dom la ner fallet men han har endå en rest i reg pågrund av att d var så allvarligt hot samt misshandel.

men d ja kan ge råd om e att du ska stå på dig å anmäla så kanske jhan skärper sig angående hoten å om d inte bättras kan du kanske skaffa besöksförbud, eller så om d blir allvarligt så kommer han ju få ett straff för att han hotar dig. men gå å prata med någon inom polisen eller liknande så kanske dom kan berätta mer va du kan göra. hoppas allt går bra!

• Bliw

Jag anmälde mitt ex efter grova hot tex så försökte han leja nån att döda mej. Han dömdes till villkorlig dom, sammhällstjäns och böter. Bara för att han inte varit dömd tidigare klarade han sej ifrån fängelse.

• Bliw

Ts är du enbart "trött på det" eller är du rädd? Jag var livrädd för både mitt och mina barns liv och är det än i dag, flera år efter.

• Anonym (less)

Jag är mest trött på det, men samtidigt så vet man ju aldrig om han kommer att göra något dumt. Hur ska man veta? bäst att ha det anmält då.

Jag ve tinte om han bara försöker såra mig eller om han vill göra mig illa..

Han brukar säga att jag ska få lida, att han ska skada min familj, att om jag träffa rnågon ny så ska han döda mig och honom. Sist sa han att han kanske skulle se till så nån slog ner mig när jag är ute och går..

• Bliw

Då tycker jag verkligen att du ska anmäla. Mitt ex kom först med liknande saker och sedan när han fick veta att jag träffat någon bröt det riktiga helvetet ut.

Anmäl nu, även om det inte går till åtal så finns det registrerat. Det till stor hjälp senare om han spårar ut ordentligt!

• Ammie

Inte jag men min sambo och hans far anmälde våran granne.. Hade det hela inspelat på band vilket polisen fick av oss.. Utredningen lades ner pga bristande bevis...

//Manda Panda Höna
  • Anonym

Jag anmälde en tjej som hotatde mig öppet på lunarstorm,hon fick böter

Svar på tråden Har du anmält någon för olaga hot?