• henlin

Amningste! Funkar det???

Ja, jag vill alltså veta om amningste fungerar.

Mjölken sinar i brösten....lillkillen har blivit mätt av att äta från ett bröst innan men nu vill han ha det andra också!

Hur skall jag öka produktionen??

Med vänlig hälsning

Lina

• Svar på tråden Amningste! Funkar det???
  • maria81

Har hört att det ska funka även om jag inte provat själv, men alkkoholfri öl funkade jättebra på mig fick massor med mjölk

mamma till Buspojkarna Jonathan och Elias *älskar*
  • Teskedsmamman

Lättöl fungerar också bra... jag har testat amningste och det hjälpte bra tycker jag...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Tudor (?) - vecka 35
  • Ellpi

Drick ordentligt, ät bra och amma fritt när bebis vill så ordnar det sig!

• Isorfidien

Fungerade inte alls. Drack litervis av det men varken det eller bebis som intensivammades hjälpte något.

• mandis

Det funkar. Jag gör egen och då kokar jag upp 2 tsk anis, 2 tsk fäkål och 1 tsk kummin till 1 liter vatten. Låter det dra i ca 10-15 min och dricker mellan amningarna. det ska vara rumstemperatur på det.

Men att ditt barn vill amma från båda brösten betyder inte att mjölken håller på att sina. Det innebär bara att ditt barn växer och behöver mera. Jag ammar nu först från det ena, sedan rap och ammar sen från det andra och rapar sen och oftast ammar jag från det första igen. Det är helt naturligt.

• henlin

Någon mer som testat?? Hur snabbt verkar det??

• kloren

Jag tycker att det funka en om det beror på att jag drack 3 koppar om dagen eller att det var amnings te vågar jag inte svara på, men efter jag druckit det verka min dotter bli mätt på et bröst.

• henlin

Nu har jag själv testat och det verkade funka. Jag tror i alla fall att det var teet, kan också ha varit att mjölken sinade då det var så varmt och att det nu är svalare, vet inte riktigt.
    Tyckte i alla fall att teet, Veleda amningste, var gott!! Testa gärna om du får problem.

Svar på tråden Amningste! Funkar det???