• På Tiden

Är det någon som använt en "vanlig" väska eller ryggsäck som skötväska?

Jag hittar ingen skötväska som jag fastnar för. Jag undrar nu om det finns ni som haft vanliga väskor som skötväska och om det gått lika bra? Jag skulle vilja ha en ryggsäck tror jag..
    Vad är det för speciellt med en skötväska egentligen?

• Svar på tråden Är det någon som använt en "vanlig" väska eller ryggsäck som skötväska?
  • Lola Jämtland

Såklart funkar en vanlig väska lika bra!!

Jag hade en mindre bag som skötvästa.

//Jag har allt...o ändå saknas något......
  • aktuelle

egentligen inte mycket speciellt.. spännen så man kan hänga den på vagnen kanske.. och så finns det ett underlag för blöjbyten, men dessa finns separat. kan ju köpa en vanlig och köpa ett underlag.

• På Tiden

Inte alla skötväskor har sådana spännen heller har jag märkt. Jag har tittat efter det speciellt eftersom det är bekvämt. Men långt ifrån alla skötväskor har spännen.
    Ja, underlägg kan man ju som sagt köpa till..

Tror jag köper en tuff ryggsäck istället!

• Lola Jämtland
    På Tiden skrev 2007-06-12 23:15:52 följande:
    Inte alla skötväskor har sådana spännen heller har jag märkt. Jag har tittat efter det speciellt eftersom det är bekvämt. Men långt ifrån alla skötväskor har spännen. Ja, underlägg kan man ju som sagt köpa till..Tror jag köper en tuff ryggsäck istället!
    Ja, köp en ryggsäck du!

En bit plastfrotté och en handduk funkar utmärkt att byta blöja på!
    //Jag har allt...o ändå saknas något......
  • jellona0507

Jag har använt stadiums billiga väska (99kr) till dottern. Har funkat hur bra som helst.
    Många praktiska fickor och fack! Sen att den finns/fanns i snygga färger. Har haft den i rött, cerise, grå-camo och nu gammeldags rosa!

Minya ska få en lillasyster! 77 dagar kvar till planerade snittet!
  • Nim

Saklart! Tycker dem dar skotvaskorna ar ratt tontiga. Jag kopte en liten reseskotbadd och hade sen en vanlig, snygg vaska fran Esprit!

• aktuelle

jag vet, inte ens spännen finns på alla och endel tycker jag är på tok för små, ryms ingenting. skulle behöva köpa en ny väska för den vi har är alltid proppfull. väntar 2:a barnet i december och då kommer man behöva med sig än mer grejor. ska inte köpa en "riktig" skötväska då heller. upplever att man får betala mer bara det heter skötväska..
    På Tiden skrev 2007-06-12 23:15:52 följande:

Inte alla skötväskor har sådana spännen heller har jag märkt. Jag har tittat efter det speciellt eftersom det är bekvämt. Men långt ifrån alla skötväskor har spännen. Ja, underlägg kan man ju som sagt köpa till..Tror jag köper en tuff ryggsäck istället!
  • På Tiden

busfrö86: Den finns inte kvar på de butiker jag tittat på. Såg den och gillade den, sen då jag kom tillbaka efter en vecka var de borta och jag har sedan kollat i flera olika stadium.
    Men de verkade bra!

• Miffomorsan

Jag hade en helt vanlig väska och det fungerade hur bra som helst. Har aldrig förstått vitsen med att släpa runt på mängder av saker som till 99% aldrig kommer till användning.

Svar på tråden Är det någon som använt en "vanlig" väska eller ryggsäck som skötväska?