• Fröken NollÅtta

Popcorn

Är popcorn kolhydrater?

Behandla andra som du själv vill bli behandlad
  • Svar på tråden Popcorn
  • Pinkstar

jo det är det,snabba kolhydrater dessutom fast lite fettsnålare än chipsen.Men inte nyttigt som alla tror,innehåller en del härdade fetter dessutom.

• Verkligen

popcorn innehåller 10 % proteiner,34 % fett och 56 % kolhydrater.

• Pinkstar

popcorn innehåller MASDSA fett som sagt fast inte lika mycket som chips, när man tex läser på chipspåsen står det ju 34g fett men det är ju per 100g altså 34 gånger 3 altså 102g fett...

• Namnam

Pinkstar

Men härdade fetter gäller bara micropop tror jag inte om man poppar i kastrull.

Har jag fel?

• Pinkstar

nej du har rätt.. glömde skriva det..

• Verkligen
    100g = 393 kcal

Protein 10%

Fett 34%

Kolhydrater 56%

Alkohol 0%

Antal   Enhet gram hg kg 10st ml krm tsk msk cl dl lRäkna ut

Snabbkoll1 10st3,9 kcal3 10st11,8 kcal5 10st19,7 kcal7 10st27,5 kcal9 10st35,4 kcal
  • Kajsan

Jewel

Men det är ju omöjligt för de att veta hur jag tillagar mina poppisar

Pinkstar

Nä, det var det jag tänkte

• Verkligen
    Kajsan skrev 2007-06-13 00:42:13 följande:
    JewelMen det är ju omöjligt för de att veta hur jag tillagar mina poppisar Pinkstar Nä, det var det jag tänkte
    det gäller såna som man poppar i kastrull..
  • Kajsan

jewel

Som sagt, de kan omöjligt veta hur jag tillagar mina popcorn i kastrull.
    Det där stämmer inte

• Verkligen

i mikron så blir det:

9 % protein
    49 % fett
    42% kolhydrater

100g= 408 kcal.

• minängel

men om man poppar i olja i kastrull så är det väl nyttigare än att poppa i smör, eller?

• Verkligen

på viktklubb så har dom inte räknat medd fette man poppar i, utan enbart själv popcornen..

• Lilla Lillan

Enligt OLW som tillverkar Mikro Popcorn, så innehåller deras Popcorn Light 11 gram fett per 100 gram. Deras vanliga Mikro Popcorn innehåller 22 gram fett per 100 gram. Så det är nog olika från olika popcorn hur mycket fett de innehåller.

• FaithHeavenly
    jewel84 skrev 2007-06-13 00:42:00 följande:
    100g = 393 kcal   Protein 10% Fett 34% Kolhydrater 56% Alkohol 0% Antal   Enhet gram hg kg 10st ml krm tsk msk cl dl lRäkna ut Snabbkoll1 10st3,9 kcal3 10st11,8 kcal5 10st19,7 kcal7 10st27,5 kcal9 10st35,4 kcal
    Mina popcorn innehåller rakt inte 34% fett!
    Det där måste verkligen bero på hur de poppas o i hur mycket fett framför allt.
    Micro light innehåller 11%
    Vanliga micro innehåller 22%
    Poppa frön i kastrulll är mycket fettsnålare än så!

Jag undrar var viktklubben tar sin info ifrån?
  • J1985

Om man har en sån där popcornmaskin som poppar med varmluft då? Jag hade det förut och då hade du varken olja eller smör, bara varmluft.. Då kan det inte vara särskilt mycket fett eller hur?? (Fast det var inte dom godaste popcornen heller, popcorn ska vara dränkta i smör =))

• Fröken NollÅtta

Jag poppar i kastrull.

Behandla andra som du själv vill bli behandlad
Svar på tråden Popcorn