Popcorn
Är popcorn kolhydrater?
Är popcorn kolhydrater?
Tror det, majs är kolhydrater eller
ja, det är det
jo det är det,snabba kolhydrater dessutom fast lite fettsnålare än chipsen.Men inte nyttigt som alla tror,innehåller en del härdade fetter dessutom.
popcorn innehåller 10 % proteiner,34 % fett och 56 % kolhydrater.
jewel84
Nä, inte kan de innehålla 34% fett...
Jo, kollade på viktklubb.se
och det var vad det innehöll..
popcorn innehåller MASDSA fett som sagt fast inte lika mycket som chips, när man tex läser på chipspåsen står det ju 34g fett men det är ju per 100g altså 34 gånger 3 altså 102g fett...
Pinkstar
Men härdade fetter gäller bara micropop tror jag inte om man poppar i kastrull.
Har jag fel?
nej du har rätt..
glömde skriva det..
Protein 10%
Fett 34%
Kolhydrater 56%
Alkohol 0%
Antal Enhet gram hg kg 10st ml krm tsk msk cl dl lRäkna ut
Jewel
Men det är ju omöjligt för de att veta hur jag tillagar mina poppisar
Pinkstar
Nä, det var det jag tänkte
jewel
Som sagt, de kan omöjligt veta hur jag tillagar mina popcorn i kastrull.
Det där stämmer inte
i mikron så blir det:
9 % protein
49 % fett
42% kolhydrater
100g= 408 kcal.
men om man poppar i olja i kastrull så är det väl nyttigare än att poppa i smör, eller?
på viktklubb så har dom inte räknat medd fette man poppar i, utan enbart själv popcornen..
Enligt OLW som tillverkar Mikro Popcorn, så innehåller deras Popcorn Light 11 gram fett per 100 gram. Deras vanliga Mikro Popcorn innehåller 22 gram fett per 100 gram. Så det är nog olika från olika popcorn hur mycket fett de innehåller.
Om man har en sån där popcornmaskin som poppar med varmluft då? Jag hade det förut och då hade du varken olja eller smör, bara varmluft.. Då kan det inte vara särskilt mycket fett eller hur?? (Fast det var inte dom godaste popcornen heller, popcorn ska vara dränkta i smör =))
Jag poppar i kastrull.