Vad är BÄSTA medlet mot småmyror?(ej MYRR)
Våra stenplattor är invaderade av små äckliga myror, sitter man där så har man fort några över fötterna o så vandrar de...
Hjälp jag är less!!
O säg inte myrr för det funka inte!
Våra stenplattor är invaderade av små äckliga myror, sitter man där så har man fort några över fötterna o så vandrar de...
Hjälp jag är less!!
O säg inte myrr för det funka inte!
läste någonstans att Weibulls myrdödardosa ska vara bra.
Myrrent är helt suveränt bra. Funkar på alla sorters myror.
Weibulls har jag för mig hade ett antimyrmedel som man löser upp i vatten och vattnar på... För antagligen är det så att att myrret ej når myrboet.
(har ni provat med det nya myrr extra (granulat)?
myrdosor är super bra =)
men vadå lägger man myrdosorna ute då?
Kanel har jag hört ska funka bra.
Man lägger dosan där myrorna går, så du kan ha dom ute. Bara du hittar deras stig där dom går.
Zenobia, Myrdosor är nog bäst inomhus, och där det är "utstakade mystigar". Höll på i 3 veckor med 2 dosor på en stenlagd altan DÄR DET KRYLLADE MED MYROR, utan märkbart resultat.
Det som gör det svårt är att dosorna oftast inte får läggas i solljus..., man måste fylla på konstant (om det är en sådan typ) (och det är en begränsad mängd i dosan.)
Kryllar det med myror köp något man vattnar ner ( tex www.weibulls.com/IboxServlet&OPT=&EGRP=WSE06&EID=4255 eller www.bayer.se/bayer/Internet_Bayergarden_SE.nsf/Public/43992091A3AFF9D7C1256B04004324A7). Vet du var alla uppgångar och nergångar till myrboet är och dessutom vet att dessa ligger i skugga kan du nog köpa några dosor istället...Du bör nog också veta att du täcker samtliga myrsamhällen annars så får du inte bort alla utan bara ser en skillnad ett tag på antalet)
Nippon är ett alternativ också (ett klet du lägger ut på samma sätt som myrdoserna längs med myrvägarna, avsett för myrorna att ta hem och mata drottningen, och myrorna.)Men kräver tålamod liksom dosorna...
Om man ska tänka helt ekologiskt och på sånt som inte skadar naturen så kan man sprida ut lite kanel.
Dom hatar det tydligen.
Funkar det inte så vet du iaf att du inte skadat naturen något
Ringer man anticimex kundtjänst så säger de på telefonsvararen att man kan få ett myrbekämpningspaket hemskickat gratis. Vi har haft problem med svartmyror på jobbet o använt oss av myrdosor. Jätteeffektivt. Vet dock inte vad det här kostnadsfria paketet innehåller. (Anticimex Norrköping)