• Anonym (orolig)

kissnödig hela tiden (ej gravid)

jag känner mig kissnödig hela tiden fats jag nyss varit på toa, vad kan det bero på?

• Svar på tråden kissnödig hela tiden (ej gravid)
  • Anonym (Erfarenhet)

Du kan troligtvis ha UVI.. alltså urinvägsinfektion!
    Då är man konstant kissnödig, och det KAN även svida lite när du kissar?
    Har du några andra symtom?

• Anonym (orolig)

nej jag har inga andra symptom..vad kan man få de av?

• forever love

orsakas av bakterier

• Anonym (Erfarenhet)

Allt från bakterier till för tighta kläder!
    Mitt tips är att drick JÄTTEmycket vatten, eller tranbärsdricka, då sköljs njurarna och urinsystemet ur..! ( Gärna FLERA liter)
    Det beror ju på att nån bakterie irriterar i urinvägarna.

• FridaSjolund

Drick TOKmycket vatten så kan bakterierna sköljas bort!

• Lundby87

Drick med citron pressat eller lime i vatten mins ej om det är en eller två liter i timman i 5 timmar så kommer du skölja bort dessa dumma bakterier

• Anonym (mia)

är du stressad över något...?

när jag är stressad så blir jag kissenödig hela tiden...

• Emma m Theodor

Jag är jättekissnödig på nätterna, har varit så senaste veckorna. Nästan värre än under graviditerna! Supermärkligt. Jag är alltså inte gravid. Vet inte om min biologiska "kissklocka" är fel inställd?? Någon som känner igen sig?

• Anonym (ssk)

Täta urinträngningar kan bero på UVI som tidigare skivits, vad du skall vara observant på är om du får feber eller smärta bakåt ryggen. Då skall du ta kontakt med vården direkt. Det är väldigt enkelt att kolla om du har UVI, ta kontakt med din VC så du får lämna ett urinprov.
    Dina symtom kan också vara ett tecken på klamydia, då kan det behövas skickas en odling.
    Försök att dricka väldigt mycket och gärna sura drycker.
    Hur länge har du haft besvär?

• Anonym (orolig)

några dagar..kan det vara något annat? nåt farligt??

• Anonym (Erfarenhet)

Börja med att dricka RIKTIGT mycket, så får du se hur det går! Det brukar då hjälpa mig, sätt igång genast

LITERVIS.. =)

• prinsessan Moa

Att man börjar dricka mycket, vara törstig och ofta kissnödig kan vara symtom på diabetes. Men det kan ju även vara värmen nu som gör att man dricker mer och kissar oftare. =)

Svar på tråden kissnödig hela tiden (ej gravid)