-
-
Svar på tråden Babyvakt:Topcom Babytalker 1010
-
Har en som jag tycker är värdelös
Piper högt när man sätter på eller stänger av. Lastbilsradio eller walkie-talkies kommer in och stör. Brusar m.m. Måste ladda ofta.
Det som är bra är väl priset(!)
Men inte när man måste köpa en ny.... -
Puff
-
Jag kan hålla med om att den piper fruktansvärt högt. Och att man måste ladda ofta, men vi har enheten (som är inne hos sonen) i laddaren hela tiden. Vi har dock aldrig haft problem med att vi fått in andra ljud!
Jag tycker helt klart att den är prisvärd. JAG skulle aldrig köpa en som är dyrare...
-
vi har en sån och den funkar kanonbra! mycket bättre än den från philips för 1500:-! inga problem alls hittills!
-
Vi har en sån. I början tyckte jag den var bra, men nu går det inte sätta på den för det piper och brusar. Ibland låter det som en motorcykel i den, vet inte varför. Värdelös!
-
Okey, tack. Guuu så bra att FL finns så att man kan fråga innan man springer ut o köper...
-
vilken tur vi haft då med vår!Lindie skrev 2007-06-13 16:21:13 följande:Vi har en sån. I början tyckte jag den var bra, men nu går det inte sätta på den för det piper och brusar. Ibland låter det som en motorcykel i den, vet inte varför. Värdelös!
-
Kollade med brorsan i går som tydligen hade en sådan. Det han sa var att de hade problem i början innan de lyckades ställa in rätt kanaler (finns tydligen många) Innan de så kunde de få in cykelbud mm, men nu säger han att den funkar jättebra.
Så nu e jag ute efter att höra fler som har denna...
Den har ju som sagt fått BÄST i TEST i VI föräldrar... -
Vi har också den och är väl inte helt nöjd. Tycker babyenheten är klumpig och vi har också fått in andra ljud osm stör.
Piper onödigt högt när man sätter på eller stänger av, laddas ofta. Man kan (vi har inte klurat ut hur i alla fall) inte se om man har kontakt med andra enheten. Måste hela tiden testa volymen och om man hör.
Vi köpte den pga av priset och för att det fått bra i test. I efterhand skulle jag lagt lite mer på en bättre, såg att babyland nu har extrapris på "babyvakt Nova Total Rätt start".
Min syster hade den och jag tyckte den verkade mkt bättre. -
Jag svarade tidigare ang. att jag var missnöjd med Topcom.
Har nu fått hem en Baby-klocka, den är riktigt bra!
Inget som stör, visar temp. i babyns rum, larmar på tre valbara sätt.
Larmar om man kommer utanför avlyssningsradien. Enheterna ser ut som klockor, små och smidiga. Går även att använda som "fotboja" när barnet är större, om de tex är ute och leker och man vill att de ska komma hem larmar man via klockan. Verkar helsmart!
Glad att jag bytte!